اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تولیدکنندگان قارچ صنعتی در آستانه ورشکستگی

سالانه ۲۱۲۰ تن قارچ توسط ۱۴ واحد صنعتی و یک مجتمع در استان کرمانشاه تولید می‌شود

تولیدکنندگان قارچ صنعتی، در آستانه ورشکستگی، سالانه ۲٬۱۲۰ تن قارچ توسط ۱۴ واحد صنعتی و یک مجتمع متشکل از ۴۸ واحد در استان کرمانشاه تولید می‌شود که اکنون تحت تأثیر فضای ایجادشده به دلیل مسمومیت‌های قارچی قرارگرفته‌اند.

تشریح شرایط حال حاضر این ماده خوراکی در بازار

به گزارش خبرگزاری هاگ- رضا زارعی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در ادامه سخنان خود ضمن بیان این مطلب که فروش واحدهای تولید قارچ استان به‌شدت کاهش‌یافته است، اضافه کرد: ترس مردم از مسمومیت سبب کاهش مصرف قارچ‌های صنعتی شده است و از طرفی مرکز بهداشت نیز قارچ‌هایی که به‌صورت فله‌ای در بازار عرضه می‌شود را جمع‌آوری می‌کند.

ادامه روند فعلی منجر به ورشکستگی واحدهای تولید قارچ می‌شود

این مقام مسئول در کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود، با اشاره به اینکه ادامه این روند سبب ورشکستگی واحدهای تولید قارچ استان می‌شود، گفت: تنها تعدادی از واحدهای تولیدی در استان قارچ را به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌کنند و فروش فله‌ای آن به معنای مسمومیت آن نیست و این در حالی است که بسیاری از مردم قارچ را به‌صورت فله‌ای تهیه می‌کنند.

زارعی همچنین درباره انواع قارچ‌های موجود در کشور، با اشاره به اینکه ظاهر قارچ‌های صنعتی و تولیدی استان با قارچ‌های مسموم متفاوت است، افزود: قارچ‌های صنعتی برخلاف قارچ‌های عرضه‌شده توسط دست‌فروشان ظاهری سفید و برفی و بدون هیچ‌گونه لزجی دارد و نگرانی از بابت مصرف این قارچ‌ها وجود ندارد زیرا در محیط ایزوله شده تولید می‌شود. تولیدکنندگان قارچ صنعتی در آستانه ورشکستگی هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در تکمیل سخنان خود با اشاره به شرایط آب و هوایی امسال و فراهم شدن زمینه رشد بهتر قارچ و مصرف بیشتر مردم، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که توانایی تشخیص قارچ‌های خوراکی از سمی در طبیعت را دارد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا