جهاد کشاورزی

تولید افزون بر ۶۰ هزار تن کاه در اقلید

سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت به هر دلیل ممنوع و متخلفین مجازات می شوند

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن کاه و کلش به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان از مزارع گندم و جو شهرستان تولید می شود.

خدامراد طرفدار یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:  این سرمایه با ارزش بعد از برداشت بخشی از نیاز علوفه ای دامداری های شهرستان و نیز صنایع مرتبط با کشاورزی از جمله تولید قارچ، کمپوست، صنایع تولید کاغذ را نیز تامین می کند.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت علوفه، تک کشتی بودن شهرستان با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی، افزایش آگاهی کشاورزان به نقش ماده آلی و بقایا در خاک، کشاورزان را راغب به بسته بندی کاه و کلش تولیدی نموده که با دستگاه های بیلر موجود در شهرستان جمع آوری و بسته بندی شده و مابقی بقایا علاوه بر چرای دام به عنوان ماده آلی به خاک برگردانده می شود.

این مقام مسئول با بیان اهمیت خاک و لزوم حفاظت از آن به لزوم افزایش ماده آلی به آن و حفظ بخشی از بقایا در خاک اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس قانون حفاظت از خاک سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول، به هر دلیلی ممنوع بوده و متخلفین مشمول مجازات می شوند.

طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید به دامداران توصیه کرد در زمان برداشت نسبت به تامین علوفه مورد نیاز خود با قیمت مناسب اقدام نمایند تا با مشکل کمبود علوفه و تامین آن با قیمت بالاتر مواجه نشوند.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز طغر، نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا