جهاد کشاورزی

٥٦٢ تن قارچ خوراكی در واحدهای توليدی شهرستان بابل

با بهره‌مندی فراگیران پرورش قارچ شاهد اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی باشیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در سخنان خود درباره تولیدات قارچ در این شهرستان از تولید سالانه ۵۶۲ تن قارچ خوراکی در واحدهای تولید قارچ خانگی و یک واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در توضیحات خود این‌چنین گفت: سالانه ۵۶۲ تن قارچ خوراکی در ۱۶ واحد تولید قارچ خانگی و یک واحد صنعتی در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

قارچ، منبع پروتئین

این مسئول با اشاره به فواید مصرف این محصول خوراکی، ادامه داد: قارچ‌های خوراکی به‌ویژه قارچ تازه حاوی مقادیر فراوان پروتئین موردنیاز بدن بوده که از این نظر میزان پروتئین آن ۲ برابر پروتئین اغلب سبزیجات و سایر حبوبات است.

طاهری ضمن تأکید بر اهمیت شرایط تولید این محصول، به مصرف‌کنندگان آن توصیه کرد قارچ مصرفی موردنیاز خود را از مراکز معتبر و به‌صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل همچنین با اشاره به طرح‌های آشنایی با تولید این محصول خوراکی، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئوری و عملی برای علاقه‌مندان پرورش قارچ این شهرستان خبر داد و  خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی فراگیران از نحوه درست پرورش قارچ شاهد تولید در مقیاس بالاتر، اشتغال‌زایی در این زمینه و رشد اقتصادی باشیم.

تولید بیش از ۴۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در بابل

1397/02/27

تولید بیش از ۴۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در بابل، سالانه ۴۴۰ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در یک واحد صنعتی این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

جزییات بیشتر این خبر

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز مازندران، سید احمد طاهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در توضیحات بیشتر این خبر این‌گونه توضیح داد: قارچ خوراکی به‌ویژه قارچ تازه، دارای مقادیر فراوان پروتئین موردنیاز بدن و حدود ۲ برابر اغلب سبزیجات و سایر حبوبات پروتئین دارد.

برگزاری کارگاه‌های آموزش تئوری و عملی

طاهری در خصوص اقدامات انجام‌شده در خصوص آشنایی با این صنعت با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش تئوری و عملی برای علاقه‌مندان پرورش قارچ در این شهرستان گفت: آشنایی فراگیران با روش صحیح پرورش قارچ، گام مهمی برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی در بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل همچنین در تکمیل تولید بیش از ۴۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در بابل و سخنان خود به مصرف‌کنندگان این محصول توصیه کرد: قارچ مصرفی موردنیاز خود را از مراکز معتبر و به‌صورت بسته‌بندی بهداشتی تهیه کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا