اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید خانگی ۷۵۰ تن قارچ در گیلان

تولید سالیانه ۳۶۰۰ تن قارچ در استان گیلان

تولید خانگی ۷۵۰ تن قارچ در گیلان، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید سالیانه ۳۶۰۰ تن قارچ در این استان خبر داد و گفت: ۷۵۰ تن از این محصول تولید خانگی است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “منوچهر پارسافر” بابیان اینکه پرورش قارچ ازجمله مشاغل جانبی است که در کنار تولید برنج می‌تواند نقش مؤثری در افزایش درآمد کشاورزان داشته باشد، اظهار داشت: گیلان به دلیل وضعیت آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای تولید قارچ دارد.

پارسافر با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال جاری یک واحد تولیدی با ظرفیت ۶۶۰ تن قارچ به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸۵۰ تن قارچ گیلان به‌صورت صنعتی و ۷۵۰ تن به‌صورت مشاغل سنتی تولید می‌شود.

تقویت مشاغل خانگی

وی پرورش قارچ را به‌عنوان یکی مشاغل خانگی مناسب عنوان کرد که همه افراد خانواده معمولاً در تولید آن سهیم هستند و درآمد خوبی از فروش این محصول نصیب خانواده‌های کشاورزان می‌شود که علاوه بر بازارهای استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

پارسافر با اشاره به ورود قارچ به عرصه صنایع غذایی صنعتی، اضافه کرد: قارچ جای خود را در بین سفره‌های مردم بیش از گذشته بازکرده است و با برنامه‌ریزی انجام‌شده گیلان می‌تواند در افزایش تولید این محصول در کشور نقش مؤثری ایفا کند.

گفتنی است، قارچ‌ها دارای آهن و منابع خوب پتاسیم و مس هستند و در تقویت ایمنی بدن نقش ایفا می‌کنند. به دلیل افزایش آگاهی مردم از ارزش غذایی قارچ٬ مصرف این محصول در جامعه رو به افزایش است. استفاده از قارچ در فست فودها و غذاهای امروزی یکی دیگر از دلایل افزایش استفاده این محصول در جامعه محسوب می‌شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا