اخبار علمی حوزه قارچ

تولید دانش‌بنیان ۱۶ تُن قارچ صدفی

این شرکت توانایی تولید حدود ۴ تُن در هر دوره ۳ ماهه را دارد

تولید دانش‌بنیان ۱۶ تُن قارچ صدفی، شرکت «مکریان قارچ صدفی دارویی سنا» از واحدهای مستقر در این پارک، سالانه ۱۶ تُن قارچ صدفی رنگی با خواص مختلف را برای نخستین بار به‌صورت دانش‌بنیان در استان تولید و روانه بازار می‌کند.


به گزارش خبرگزاری هاگ- علی‌محمد نیکبخت، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی،افزود: این شرکت توانایی تولید حدود ۴ تُن در هر دوره ۳ ماهه را دارد و می‌توان از این تولیدات در راستای تأمین پروتئین، املاح و ویتامین استفاده کرد.

وی در خصوص این موضوع ادامه داد: برای مصرف بهتر این قارچ، محصول فرآوری آن به‌صورت قارچ خشک، پودر قارچ سفید و صورتی در غذاها استفاده می‌شود که خواص یک قاشق آن برابر با یک کیلو قارچ تازه است. برای آشنایی با قارچ صدفی و خاص و فواید بی شمار این قارچ مقاله قارچ صدفی چیست را مطالعه کنید.

وی بیان کرد: یکی از خواص عالی قارچ‌ها این است که با پختن و سرخ‌کرده املاح و مواد معدنی آنها از بین نمی‌رود و ۷۸ درصد پروتئینی که قارچ صدفی دارد، جذب بدن می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و سبزی باشد. قارچ صدفی رنگ های مختلف دارد. هنوز در کشور مردم از قارچ صدفی مثل قارچ دکمه ای استقبال نکرده اند. آینده این محصول در کشور درخشان است.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا