اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید روزانه بیش از 400 کیلوگرم قارچ خوراکی در کوهسرخ

دریافت تسهیلات برای خسارت‌دیدگان رسته گل و گیاه زینتی

تولید روزانه قارچ در کوهسرخ به 400 تا 450 کیلوگرم رسیده است.

فارسیان رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: با احداث سالن‌های پرورش قارچ در کوهسرخ تولید قارچ در روز به 400 تا 450 کیلوگرم رسیده است.

فارسیان ادامه داد: با همکاری اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با بخش خصوصی در سال گذشته کشاورزان به احداث سالن‌های قارچ ترغیب شده‌اند. که این کار علاوه بر اشتغال‌زایی درآمد خوبی هم برای کشاورزان داشته است.

 رئیس مرکز جهاد کشاورزی کوهسرخ درباره آلودگی قارچ‌ها گفت: کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان بخش خصوصی به سالن‌ها سر زده و توصیه‌های فنی و کاربردی را برای جلوگیری از آسیب به کشاورزان ارائه می‌دهند.

به خسارت دیدگان رسته گل و گیاه زینتی تسهیلات داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی درباره خسارت ویروس کرونا به بخش تولید گل و گیاه زینتی گفت: در سال گذشته که بازار گل و گیاه زینتی به خاطر ویروس کرونا دچار رکود و خسارتی نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به این بخش وارد شد.

او گفت: با توجه به معرفی همه بخش‌های خسارت‌دیده به دولت اما این موضوع در هیئت دولت مطرح نشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ های خوراکی افزود: در هفته گذشته با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی، دفتر مدیریت بحران، تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها، تشکل‌های این بخش و اطلاعاتی که جمع‌آوری‌شده بود، گل و گیاه زینتی نیز جزو رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا به دولت معرفی شد.

تقوی ۱۲ رسته را جز بخش‌های آسیب‌پذیر کرونا اعلام کرد و برای جبران این خسارت‌ها خدماتی مثل دریافت سرمایه در گردش، استمهال وام‌های بانکی، تقسیط قبوض آب، برق و گاز پیش‌بینی‌شده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا