اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید روزانه 400 تن قارچ خوراکی

راه‌اندازی سالن پرورش قارچ نیازمند سرمایه اولیه زیادی است

تولید روزانه 400 تن قارچ خوراکی، ویروس کرونا  رعایت پروتکل بهداشتی باعث اغت تولید قارچ در کشور شد.

محمدحسن افشار رییس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت: تولید روزانه قارچ خوراکی در کشور به دلیل شرایط موجود کاهش پیداکرده است و میزان تولید روزانه به 400 تن رسیده است.

او ادامه داد: علت رونق پرورش قارچ در چند سال گذشته به خاطر تأمین مواد اولیه‌ای مثل خوراک گندم و کود مرغی بوده است و همچنین تمام بذری که برای پرورش قارچ استفاده می‌شود دارای بالاترین کیفیت است و حاصل تولید داخلی است.

رییس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی درباره راه‌اندازی سالن پرورش قارچ بیان کرد: راه‌اندازی سالن پرورش قارچ نیازمند سرمایه اولیه زیادی است به طوری که برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی کوچک به حدود ۴ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

او افزود: قیمت قارچ در حال حاضر کیلویی ۱۲ هزار تومان است که در بازارهای تهران تا به ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

این مسئول درباره سرانه مصرف قارچ گفت: در سال‌های گذشته میزان مصرف قارچ افزایش داشته که همین موضوع عاملی شد تا  سرمایه‌های بیشتری درزمینه تولید و پرورش قارچ خوراکی جذب شود.

20 درصد از تولیدات قارچ صادر می‌شود

افشار گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۶۰ هزار تن قارچ خوراکی در کشور تولید شد که از این میزان ۲۵ هزار تن به کشورهای مختلف  صادر شد. حدود ۲۰ درصد از میزان تولید داخلی قارچ خوراکی برای صادرات و چیزی حدود ۲۵ درصد آن برای تهیه غذاهای آماده و صنایع تبدیلی اختصاص داده می‌شود و مابقی در سطح کشور به‌صورت خام عرضه می‌گردد.

رییس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت: تولید قارچ در روزهای معمول نزدیک به ۶۰۰ تن است که در ماه مارک رمضان و با توجه به ویروس کرونا تولید روزانه قارچ به ۴۰۰ تن رسیده است.

او در پایان گفت: باوجوداینکه نیروهای تولیدی به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۶۰ تا 70 درصد نیروهای خود به تولید مشغولند بااین‌وجود هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا