انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تولید روزانه ۴۵۰ تن قارچ

امسال قیمت منطقی هر کیلو قارچ با احتساب ۲۵ درصد سود حداقل ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در طی سخنان خود عنوان کرد: با توجه به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و افزایش راندمان تولید و همچنین استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده تولید روزانه قارچ در کشور به ۴۵۰ تن رسید.

محمد حسن افشار با اشاره به رشد تولید قارچ  در کشور خاطرنشان کردعلی‌رغم شرایط نامناسب آب و هوایی و کاهش راندمان کامپوست ها  در فصل تابستان، اما تولید این محصول افزایش‌یافته که همین امر موجب شده تا قیمت قارچ نسبت به هفته گذشته به میزان یک هزار تومان کاهش یابد.

نرخ حال حاضر قارچ

وی با اعلام این خبر که حال حاضر قیمت قارچ در کشور، ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان به ازای هر کیلو در بازار می‌باشد، افزود: این در حالی است که امسال قیمت منطقی هر کیلو قارچ با احتساب ۲۵ درصد سود حداقل ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.

علل افزایش تولید

وی بابیان اینکه تولید قارچ در فصل تابستان افزایش پیداکرده است، افزودواحدهای تولیدی با بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن و استفاده از سیستم‌ های خنک‌کننده قوی، راندمان تولید را افزایش دادند به طوری که بر اساس آمار روزانه ۴۵۰ تن قارچ در کشور تولید می‌شود.

آخرین وضعیت صادرات

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی پیرامون آخرین وضعیت صادرات قارچ در کشور این‌گونه اعلام کردهم‌اکنون صادرات قارچ به روسیه به سبب مشکلات حمل‌ونقل و گمرک با اختلالاتی روبروست که به همین خاطر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی درصدد رفع آن هستیم، ضمن آنکه مشکل تخلیه و بارگیری در مرز عراق همچنان رفع نشده است تا بتوانیم با کامیون‌های یخچال دار، صادرات بدون توقف از مبدأ به مرز داشته باشیم.

افت صادرات به عراق

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه صادرات قارچ به عراق و امارات افت قابل ملاحظه‌ای داشته است، بیان کرد: این در حالی است که تا قبل از فصل تابستان، روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق صادر می‌شد.

آمار گمرک درباره صادرات انجام‌شده

افشار با استناد به آمار گمرک گفتبنا بر آمار گمرک در سه ماهه ابتدای سال ۶ هزار تن قارچ به بازارهای هدف صادرشده، درحالی‌که بنده معتقدم میزان صادرات بیش از این رقم است چراکه ماهانه ۲ تا ۳ هزار تن قارچ به عراق صادرشده است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در پایان با پیش بینی قیمت قارچ بازار، گفت: در شهریور، تقاضا برای خرید قارچ به سبب نزدیک شدن به ایام محرم و بازگشایی مدارس کاهش می‌یابد که این ۲ عامل دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهد تا شاهد ۲۰ درصدی افت قیمت این محصول باشیم.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا