اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید روزانه ۴ تن قارچ در کارخانه قارچ نگین فصل

در این کارخانه سالانه ۲۵ هزار تن کمپوست و ۳۶۰ تن بذر قارچ نیز تولید شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید روزانه ۴ تن قارچ در یک واحد تولیدی این استان خبر داد. حسین برزگر گفت: در راستای رفع موانع تولید، اختصاص تسهیلات مکانیزه، آشنایی با مراحل پرورش قارچ دکمه ای و آشنایی با روند تولید کمپوست مورد نیاز کشت از کارخانه قارچ نگین فصل شهرکرد بازدید به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: این مزرعه که از سال ۱۳۸۶ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه یک هزار و ۲۰۰ تن قارچ آغاز کرده و در زمان حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۴ تن قارچ تولید می‌کند. هم اکنون ۱۴۸ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: در این کارخانه سالانه ۲۵ هزار تن کمپوست و ۳۶۰ تن بذر قارچ نیز تولید شده و محصولات این کارخانه به سراسر کشور ارسال می شود که از این طریق ۵۸۰ شغل غیر مستقیم نیز ایجاد کرده است.

برزگر ادامه داد: قارچ تولیدی در کارخانه قارچ نگین فصل از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و تعداد قابل توجهی از شاغلان در این واحد تولیدی پیش از راه‌اندازی این واحد دارای مشاغل موقت و فصلی بودند که هم اکنون به درآمدزایی مطلوبی رسیده‌اند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا