اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید روزانه ۶۰۰ تن قارچ در کشور

قیمت قارچ نسبت به هفته‌های گذشته در بازار افت کرده است

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در خصوص وضعیت تولید قارچ در شرایط کنونی عنوان کرد: با توجه به رویش گیاه در فصل بهار، تولید روزانه قارچ در کشور به ۶۰۰ تن رسیده است.

کاهش نرخ قارچ

به گزارش خبرگزاری هاگ- این مقام مسئول همچنین با اشاره به کاهش قیمت قارچ افزود: با توجه به تعطیلی رستوران‌ها و فست فودها در ماه مبارک رمضان و کاهش خرید محصول توسط این گروه، قیمت قارچ نسبت به هفته‌های گذشته در بازار افت کرده است.

افشار در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن به‌منظور جلوگیری از کاهش قیمت، قارچ مازاد تولیدکنندگان را با نرخ ۱۰۵۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری و به سمت صنایع تبدیلی هدایت می‌کند.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ضمن اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تن قارچ در کشور و اینکه ظرف یک هفته اخیر ۱۱۰ تن قارچ مازاد بر تقاضا از بازار جمع‌آوری شد، اظهار داشت: اگر صندوق خرید تضمینی قارچ نبود که انجمن بتواند قارچ مازاد بر نیاز بازار را جمع‌آوری کند، تولیدکنندگان زیان چشمگیری را متحمل می‌شدند.

قیمت هر کیلو قارچ

وی با اعلام قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ ۱۱۷۰۰ تومان، اضافه کرد: در شرایط کنونی قارچ کاران درفروش هر کیلو قارچ بازیان  ۱۲۰۰ تومانی در بازار روبه‌رو هستند.

آخرین وضعیت صادرات

افشار  همچنین درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: بر اساس آمار، در ۲ ماهه امسال ۷۶۰ تن قارچ به کشورهای همسایه به‌غیر از ترکیه و عربستان صادرشده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا