اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید زنجیره کامل پرورش قارچ در چهارمحال و بختیاری + ویدیو

آقای کاظمی مدیر عامل بزرگترین کارخانه تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری گفت: چهار محصول اصلی بذر قارچ یا اسپان، کمپوست قارچ، خاک پوششی و قارچ دکمه‌ای سفید در این کارخانه تولید می‌شود.
وی افزود: تمامی فرایند تولید در این کارخانه انجام می‌شود و چهارمحال و بختیاری در جمع استان‌های دارای زنجیره کامل تولید و پرورش قارچ صنعتی در کشور قرار دارد.
وی گفت: ۲۵ هزار تن کمپوست قارچ که تشکیل شده از کلش گندم، کود مرغ و سنگ گچ در فرایند تخمیری است در این کارخانه تولید می‌شود.
کاظمی گفت: هم اکنون در واحد‌های صنعتی این استان خاک کشاورزی، کمپوست، بذر و محصول نهایی قارچ تولید می‌شود، که علاوه بر مصرف واحد‌های تولید درون استانی به واحد‌های تولیدی دیگر استان‌ها نیز عرضه می‌شود.
محصول قارچ چهارمحال و بختیاری نیز در بازار 12 استان به فروش می‌رسد و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان هم صادر می‌شود.
آقای برزگر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: این استان جز 5 استان در کشور است که در واحد‌های تولید قارچ تمام زنجیره تولید این محصول را بصورت خودکفا دارد.
بزرگر افزود: سالانه بیش از 6000 تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود، و با بهره برداری از شهرک قارچ چهارمحال و بختیاری این استان جز 5 استان برتر در تهیه این محصول کشاورزی خواهد شد.

 

منبع: صدا و سیما
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا