اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

تولید سالانه بیش از پنج هزار تن قارچ خوراکی در اردبیل

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا – اردبیل مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از رونق پرورش تولید قارچ خوراکی و تولید سالانه بیش از پنج هزار تن از این محصول در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل، عادل پورمحبت روز سه‌شنبه اظهار کرد: در حال حاضر در ۹ واحد پرورش قارچ خوراکی به مساحت ۱۶ هزار و ۵۷۱ مترمربع سالانه پنج هزار و ۶۵۸ تن قارچ خوراکی با برند معتبر و با کیفیت قابل قبول و در بسته‌بندی‌های کاملاً بهداشتی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از واحدهای پرورش قارچ خوراکی یک واحد کمپوست قارچ خوراکی نیز به صورت فعال سالانه ۲۵ هزار تن کمپوست تولید می‌کند.

پور محبت در خصوص وضعیت گلخانه‌های صیفی استان نیز افزود: ۲۸ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۷۲ هزار متر مربع با تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند و شرایط لازم برای پرورش انواع صیفی‌جات از قبیل نور ، رطوبت و دما قابل کنترل دارند و به راحتی می‌توان در طول سال انواع محصولات را تولید کرد.

استان اردبیل با داشتن ۴۰ هزار هکتار ۱.۲۴ درصد از باغات کل کشور و رتبه ۲۸ استان‌های کشور را بخود اختصاص داده و با تولید ۴۳۹ هزار تن انواع محصولات سردرختی رتبه ۲۲ تولید این محصولات را در کشور دارد.

سطح بارور محصولات باغبانی استان ۳۱ هزار و ۳۷ هکتار می‌باشد، از کل باغات استان به ترتیب میوه‌­های دانه‌دار ۱۳ هزار و ۳۰ هکتار، میوه‌­های هسته‌دار ۱۵ هزار و ۱۱۶ هکتار، میوه‌های دانه‌ریز دو هزار و ۴۷۴ هکتار، میوه‌های خشک پنج هزار و ۶۶۰ هکتار و میوه‌­های نیمه‌گرمسیری ۸۴۷ هکتار را شامل می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا