اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه قارچ خوراکی آذربایجان غربی

۷۰ واحد پرورش قارچ خوراکی در سطح استان به مساحت ۲۹ هزار و ۵۱۷ متر مربع فعال است

تولید سالانه قارچ خوراکی آذربایجان غربی چه میزان است؟ آذربایجان غربی در سال بیش از 44 هزار تن قارچ خوراکی تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزای هاگ و به نقل از ایسنا مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرورش و تولید سالانه بیش از 44 هزارتن انواع قارچ خوراکی در سطح استان خبر داد.

عزیز امانی گفت: در حدود ۷۰ واحد پرورش قارچ خوراکی در سطح استان به مساحت ۲۹ هزار و ۵۱۷ متر مربع فعال است که ده واحد به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی و خانگی فعالیت می کنند.

امانی تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است .

وی با اعلام اینکه شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب ، پلدشت ، سردشت ، سلماس و خوی به ترتیب از عمده شهرستانهای تولید قارچ خوراکی از نوع دکمه ای و صدفی در سطح استان هستند، عنوان کرد: فرهنگ سازی برای ترویج مصرف این نوع ماده غذایی با ارزش در وعده های مختلف باید بیش از پیش صورت گیرد و به مردم توصیه می شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی متوسط عملکرد محصول قارچ را ۱۵ کیلوگرم در هر متر مربع عنوان و اعلام کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث، تجهیز ،نوسازی و سرمایه در گردش به واحدهای پرورش قارچ خوراکی از جمله اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به مسمومیت های ناشی از برداشت فصلی قارچ توسط برخی  افراد بومی ادامه داد: کمبودی در زمینه تولید این محصول در استان وجود ندارد و قارچ های عرضه شده در فروشگاه ها و مراکز معتبر سالم بوده و هیچ گونه نگرانی ندارد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا