اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن قارچ در شهرستان همدان تولید می‌شود

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان گفت: سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن قارچ در سه شرکت کشت و صنعت تولید قارچ این شهرستان تولید می شود.

«احمد قدیمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت قارچ در جمع خبرنگاران افزود:

قدیمی با اشاره به شرایط جوی و بارش های مطلوب سال جاری که زمینه رشد قارچ های خودرو را فراهم آورده تاکید کرد: شهروندان از مصرف قارچ های خودرو در مراتع، عرصه های طبیعی و جنگلی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پرورش دهنده قارچ باید از عهده آماده سازی سالن پرورش، تامین تجهیزات و ابزار، تهیه لوازم جانبی تولید قارچ و سایر موارد بر آید تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی در سالن های پرورش قارچ برای پیشگیری آفات و بیماری های قارچ به عنوان قوانین اصلی و همیشگی باید مدنظر قرار گیرد.

وی درباره خواص استفاده از قارچ نیز گفت: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چراکه چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خود جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.

 

سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن قارچ در شهرستان همدان تولید می‌شود

قدیمی خاطرنشان کرد: ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.

همدان در تولید محصول یونجه پیشتاز است

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان همدان در تولید محصول یونجه پیشتاز است ادامه داد: محصول یونجه در پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت می شود و سال زراعی گذشته ۷۵ هزار تن یونجه از اراضی برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: سیب زمینی از دیگر محصولات مهم این شهرستان است که در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت می شود و سال گذشته میزان تولید سیب زمینی ۱۵۸هزار تن تولید بوده است.

قدیمی محصول مهم شاخص همدان را سیر عنوان کرد و اظهار داشت: در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از سطح زیر کشت این محصول، ۱۷هزار تن سیر تولید شده که رتبه اول را در کشور داریم.

وی به ضرورت برند سازی محصول سیر همدان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: احداث شهرک سیر و پارک سیر در دست پیگیری است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا