کارآفرینی در حوزه قارچ

فعالیت ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی

۳۲ واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با عنوان این خبر که در این استان ۳۲ واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی فعالیت دارند، عنوان کرد: در راستای شعار رونق تولید، طی سال جاری در مناطق روستایی و شهرهای کوچک ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی فعال شد.

ابراهیم شیرانی، میزان تولید محصول قارچ دکمه‌ای در سال زراعی گذشته استان را افزون بر ۷۵۰۰ تن برآورد کرد و تصریح کرد: بخش عمده محصول تولیدی به خارج از استان صادر می‌شود. فعالیت ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی.

ظرفیت اشتغال‌زایی واحدها

این مقام مسئول ضمن عنوان اینکه درزمینهٔ تولید محصول قارچ در استان بالغ‌بر ۷۵۰ نفر شغل ایجادشده است، افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی مشغول بکار هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر اعلام کرد.

به گفته شیرانی شهرستان‌های فارسان و کیار به‌عنوان قطب پرورش قارچ از مهم‌ترین مراکز تولید کشور محسوب می‌شود. گفتنی است، چهارمحال و بختیاری با تولید سالیانه بیش از ۷۵۰۰ تن قارچ دکمه‌ای رتبه پنجم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: ۳۲ کارگاه صنعتی تولید قارچ خوراکی با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰۰ تن قارچ در استان فعالیت دارد. ابراهیم شیرانی در همین رابطه تصریح کرد: ۱۵۰ کارگاه خانگی نیز با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰۰ تن قارچ هم درزمینه تولید این محصول فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قارچ‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری به استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس و تهران ارسال می‌شود. گفتنی است که روستای قلعه ممکا به‌ عنوان دهکده پرورش قارچ کشور، از مهم‌ترین مراکز تولید قارچ در استان چهارمحال و بختیاری ماست.

ابراهیم شیرانی در خصوص تولید استان افزود: سالانه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در این استان توسط واحدهای صنعتی انجام می‌شود و قارچ خوراکی دکمه مهم‌ترین قارچ تولیدی در چهارمحال و بختیاری است.

مدیر باغبانی استان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: قارچ‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری به استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس و تهران ارسال می‌شود.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا