اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه ۱۰ هزار تن قارچ خوراکی در استان قزوین

۲ واحد تولید کمپوست پروانه تاسیس دریافت کرده اند

تولید قارچ خوراکی سالانه در قزوین به ۱۰ هزار تن رسید که این میزان قارچ در ۳۶ واحد پرورش قارچ این استان تولید می‌گردد.

محمد پیله فروش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن اعلام این خبر، بیان کرد که «تعداد ۲۴ واحد تولید قارچ خوراکی دیگر دارای پروانه تاسیس هستند که در شرف اخذ پروانه بهره برداری می‌باشند.»

وی تاکید کرد: «در حال حاضر ۹ واحد تولید کمپوست نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند که ظرفیت تولید ۳۶۲ هزار تن در سال را دارند.» به علاوه او خاطر نشان کرد: « استان قزوین در تولید کمپوست مکانیزه (بستر کشت قارچ) در سال ۹۵ توانسته رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.»

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: «همچنین ۲ واحد تولید کمپوست که پروانه تاسیس دریافت کرده اند دارای ظرفیت اسمی ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید را دارند و در شرف اخذ پروانه بهره برداری می‌باشند.»

منبع: خبرگزاری مهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۱۱ هزار تن قارچ خوراکی در ۳۶ واحد پرورش قارچ در استان تولید می شود.

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد پیله فروش افزود: همچنین تعداد ۲۳ واحد پرورش قارچ خوراکی دارای پروانه تاسیس هستند که ظرفیت تولید شش هزار تن در سال را دارند.

پیله فروش یادآور شد : در حال حاضر ۸ واحد تولید کمپوست در استان به بهره برداری رسیده که ظرفیت واقعی تولید ۲۲۸هزار تن در سال را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ واحد تولید کمپوست که پروانه تاسیس دریافت کرده اند ۷۵۰۰ تن در سال تولید دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین ۴ واحد تولید بذر قارچ خوراکی با ظرفیت ۵ میلیون لیتر در سال در استان فعال هستند.

پیله فروش افزود: یک پروانه بهره برداری برای تولید خاک پوششی استاندارد با ظرفیت ۶هزار مترمکعب در سال در استان صادر شده است.

پیله فروش با اشاره به اینکه برای پرورش قارچ بایستی از کودهای گیاهی ویژه ای استفاده کرد گفت: کود گیاهی «کمپوست» کود ویژه تولید و پرورش قارچ است که تولیدکنندگان باید در زمینه میزان و نحوه استفاده از این کود اطلاعات لازم را داشته باشند.( ۲۰ مرداد ۱۴۰۱)

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا