اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد سالانه ١٢٠ تن قارچ در سربيشه

مجموعه پرورش قارچ در سال گذشته به‌عنوان نمونه استانی انتخاب‌شده است

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه عنوان کرد: سالیانه ١٢٠ تن قارچ در سربيشه تولید و به شهرهای هم‌جوار صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- مریم جوادی‌بایگی در ادامه توضیحات خود ضمن اشاره به فعالیت یک واحد تولید قارچ در این شهرستان، بیان کرد: این واحد هم‌اکنون ۱۰ سالن به مساحت هر سالن ۱۲۰ مترمربع فعالیت دارد.

این مقام مسئول سربیشه در رابطه با ظرفیت‌های این واحد تولیدی گفت: این واحد سالانه ١٢٠ تن قارچ در سربيشه برداشت و به داخل و خارج استان صادر کرده و توانسته برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

انتخاب به‌عنوان نمونه استانی

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به کیفیت تولیدات این مجموعه تصریح کرد: این مجموعه پرورش قارچ در سال گذشته به‌عنوان نمونه استانی انتخاب‌شده است.

جوادی‌بایگی در توضیحات خود پیرامون قارچ‌های پرورشی اضافه کرد: اصلی‌ترین تفاوت میان قارچ‌های طبیعی و قارچ‌های پرورشی در این است که در هر زمان قارچ‌های پرورشی قابلیت تولید دارند و این اطمینان وجود دارد که خوراکی هستند.

از شاخصه‌های این محصول شگفت‌انگیز

این مقام مسئول سربیشه با اشاره به اهمیت غذایی این محصول خوراکی افزود: این قارچ‌ها با این‌که از بقایای مواد زاید گیاهی و صنعتی تغذیه می‌کنند اما سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین و انواع اسیدهای آمینه ضروری هستند که از همین رو دارای ارزش غذایی بالا بوده و به‌عنوان طلای سفید معروف هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه همچنین استفاده از کمپوست باقی‌مانده از پرورش این محصول به‌عنوان یک کود کامل و مکمل در بحث باغات و محیط‌های گلخانه‌ای به‌عنوان سطح بستر و محیط کشت را از دیگر خواص پرورش قارچ دانست.

جوادی‌بایگی در آخر این موضوع را خاطرنشان کرد: این واحد در سال ۸۴ با راه‌اندازی یک سالن به مساحت ۱۱۰ مترمربع و با ظرفیت تولید ۳ تن قارچ در هر دوره در روستای هریوند آغاز به‌کار کرده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا