کارآفرینی در حوزه قارچ

تولید سالانه ۲۰۰ تن قارچ توسط کارآفرین جوان آیسکی

لازم است که به تفکر کارآفرینی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشت

تولید سالانه ۲۰۰ تن قارچ توسط کارآفرین جوان آیسکی، در شهرستان بیرجند از توابع خراسان جنوبی، یک کارآفرین جوان توانسته با تلاش و پشتکار سه ساله خود در عرصه پرورش قارچ، کارگاهی را در این شهرستان راه‌اندازی و برای تعدادی از شهروندان آیسکی اشتغال ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ، در شرایط کنونی و با توجه به بیکاری جوانان و به‌طور قابل‌توجه، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است زیرا مدرک‌گرایی جوانان باعث شده تا آنان پس از فراغت از تحصیل به دنبال شغل‌های دولتی باشند و کمتر تمایل به فعالیت در عرصه تولید و خود اشتغالی داشته باشند بنابراین لازم است که به تفکر کارآفرینی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشت.

اهمیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی

اهمیت دادن به توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کنار کمک به تقویت رویه خودکفایی در روستاها، می‌تواند حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون‌رفت از رکود تورمی باشد، ازاین‌رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کم‌ترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

در همین راستا، حسین رجائی به‌عنوان یکی از کارآفرینان موفق خراسان جنوبی که توانسته با تلاش و پشتکار سه ساله خود در عرصه پرورش قارچ کارگاهی را در آیسک راه‌اندازی و ضمن درآمدزایی و به چرخش درآوردن چرخ اقتصادی، برای تعدادی از شهروندان آیسکی اشتغال ایجاد کند.

زمانی که جرقه خلاقیت و کارآفرینی زده می‌شود

حسین رجائی که ۳۲ سال سن دارد و دارای لیسانس پرستاری است و تا قبل از زدن جرقه خلاقیت و کارآفرینی در استان کرمان مشغول به خدمت بوده است.

وی در سخنان خود اظهار داشت که تا قبل از راه‌اندازی کارگاه پرورش قارچ در استان کرمان زندگی می‌کرده و زمانی که تصمیم نهایی خود را مبنی بر احداث کارگاه پرورش قارچ می‌گیرد اقدامات لازم را جهت انتقال خود به آیسک انجام و با راه‌اندازی کارگاه پرورش قارچ زمینه اشتغال تعدادی از شهروندان آیسکی را فراهم می‌کند. این کارآفرین آیسکی پیرامون نحوه کار خود، بیان داشت: به دنبال کاری بودم که در کنار کار پرستاری داشته باشم بنابراین با چند نفر از دوستانم که درزمینه پرورش قارچ فعالیت و دارای تجارب زیادی در این زمینه بودند رفت‌و آمد داشتم و بعد از تحقیق و بررسی و مشورت با افراد صاحب‌نظر در این زمینه به نتیجه رسیدم که کار خوب و دارای اشتغال‌زایی بالایی است.

شروع کار با سرمایه ۹۰۰ میلیونی

رجائی که شرایط شروع به‌کار خود را از سال ۱۳۹۴ دانسته و آورده سرمایه اولیه خود را بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرده، توضیح می‌دهد: از این میزان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانک کشاورزی، ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بسیج سازندگی و مابقی آورده خودم بوده است.

برگشت پول تنها چیزی که برای بانک‌ها مهم است!

کارآفرین آیسکی در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس مشاهدات من بانک‌ها از سنگ‌اندازی پای تولیدکننده و کارآفرین خوششان می‌آید و اندکی به فکر اشتغال‌زایی و کار جوانان نیستند، مطرح کرد: تنها چیزی که برای بانک‌ها مهم است برگشت پول است.

رجائی در بیان همین موضوع عنوان کرد: در سال جاری جهت ساخت‌وساز جدید برای دریافت ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شدم که اعلام‌شده تنها ۵۰۰ میلیون تومان را بدهند.

وی ضمن ابراز تأسف تصریح کرد: متأسفانه بانک‌ها فقط به فکر منافع خود هستند از دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس خواست تا راه گریز مستقیمی را به شرکت‌های تولیدی و کارآفرینان تزریق کنند و ادامه داد: اگر این مهم صورت گیرد حتی تولیدکنندگانی که ورشکست شدند دوباره سر پا و وارد عرصه تولید می‌شوند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا