اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

تولید سالانه ۴۱۰ تن قارچ خوراکی در آمل

به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از توان تولید ۴۱۰ تن قارچ خوراکی در ۴۰ واحد تولیدی وبا اشتغال ۵۰ نفر درشهرستان آمل با افزایش تولید ۲۰ درصدی نسبت به پارسال خبر داد.

او گفت: قارچ خوراکی با ارزش غذایی بالا و دارا بودن گروهی از ویتامین‌ها بویژه ویتامین D و C، اسید‌های آمینه ضروری و املاح معدنی است و استفاده از قارچ در سبد غذایی بدلیل عدم داشتن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه‌ای دارد که به اشکال تازه خوری در سالادها، کبابی، آب پز، فست فود‌ها و به صورت ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسلامی گفت: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کنند.
او گفت: تولید قارچ خوراکی شهرستان آمل را در سطح ۳۳ هزار متر مربع (ٍسطح سالانه) در واحد‌های نیمه صنعتی و مشاغل خانگی به میزان ۴۱۰ تن اعلام نمود و گفت: آموزش جوانان و علاقه‌مندان ضمن ارتقاء سطح تولید و تامین نیاز جامعه به قارچ خوراکی می‌تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.
اسلامی با اشاره به اینکه همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، تصریح کرد: به مصرف کنندگان توصیه می‌شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

منبع: خبربان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا