جهاد کشاورزی

تولید سالانه بیش از 3 هزار و 700 تن قارچ در استان کرمانشاه

بیشترین واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارند

به گزارش هاگ به نقل از مرصاد نیوز مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید سالانه بیش از 3 هزار و 700 تن قارچ در استان کرمانشاه خبرداد.

 رحمان فیض قربانی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: سالانه سه هزار و 760 تن قارچ خوراکی شامل قارچ دکمه‌ای و مقادیر کمی هم قارچ صدفی در واحدهای تولید قارچ استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مساحت پرورش قارچ خوراکی در استان را 16 هکتار متر مربع اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در اغلب شهرستانهای استان واحدهای تولید قارچ خانگی و صنعتی داریم، گفت: بیشترین واحدهای پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارند.

فیض قربانی با بیان اینکه توسعه قارچ خوراکی را می توان در اهمیت ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم و تامین منبع پروتئین مورد نیاز دانست، تصریح کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.

وی سپس اشاره ای هم به سمی بودن برخی قارچ ها داشت و گفت: مصرف قارچ های خودرو به دلیل خطرات مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی گردد لذا مردم قارچ مصرفی مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به خانواده‌ها توصیه می شود خرید قارچ های پرورشی را به دلیل ارزش غذایی بالای آن در سبد غذایی خود بگنجانند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا