اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تولید قارچ فعالیتی سودآور است

علت غیرفعال شدن برخی از واحدهای پرورش قارچ

تولید قارچ؛ فعالیتی سودآور، امسال هیچ تسهیلاتی به واحدهای پرورش قارچ در سطح استان زنجان داده نشده است.


به گزارش خبرگزاری هاگ-بهنام اجاقلو، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: علت غیرفعال شدن برخی از واحدهای پرورش قارچ، نبود بازار مناسب و ارائه نشدن تسهیلات حمایتی به تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان قارچ در استان زنجان بوده است؛ لذا توجه به چنین واحدهای تولیدکننده‌ای در سطح استان زنجان بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول در خصوص تولید قارچ؛ فعالیتی سودآور گفت: گفتنی است در حال حاضر دو واحد صنعتی فعال پرورش قارچ خوراکی در سطح استان زنجان دایر بوده که یکی از این واحدهای فعال پرورش قارچ خوراکی، در شهرستان ابهر و دیگری در شهرستان خرم دره است.

توليد سالانه ۳۵۰ تن قارچ در آمل

تولید سالانه ۵۰۰ تن قارچ در ابهر

تولید سالیانه قارچ در استان زنجان، ۱۰۰۰ تن قارچ خوراکی است و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد آن یعنی در حدود ۵۰۰ تن از تولید این محصول در شهرستان ابهر به عمل می‌آید.

به گزارش خبرگزاری هاگ- واحدهای فعال در این استان شامل ۲ واحد صنعتی و ۴ واحد سنتی است که سبب اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

طبق گفته خانم “حدادیان” مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان ابهر، دسترسی به تأسیسات شهری به‌ویژه گاز  شهری برای کاهش هزینه‌‌های پرورش قارچ بسیار ضروری است و برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری تسهیلات بانکی و معرفی به بانک انجام می‌شود و کلاس‌ های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود.

سالیانه ۱۵۰ هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود که ایران مقام ششم در جهان را دارد. سرانه مصرف قارچ در ایران ۶۵۰ گرم در روز است که این رقم معادل یکچهارم میانگین سرانه مصرف این محصول در جهان است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ یخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا