اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید سالانه 836 تن قارچ در استان لرستان

بزرگترین کارگاه تولید قارچ در لرستان

محمد حسن کیانی‌فر مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان لرستان بیان نمود: سطح زیر کشت پرورش قارچ حوراکی در استان لرستان ۴۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع می‌باشد و تولید قارچ استان سالانه بیش از ۸۳۶ تن است و همچنین قیمت قارچ در ماه های اخیر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه راندمان تولید قارچ در هر متر مربع ار سالن های پرورش استان ۱۷ کیلوگرم است، افزود: حدود ۳۰ درصد از این حجم تولید در خود استان مصرف می‌شود و مابقی آن به استان تهران و استان‌های همجوار صادر می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: بالا رفتن قیمت قارچ در این مدت به دلیل بالا رفتن هزینه های مواد اولیه نظیر کمپوست و هزینه های جانبی از جمله بالا رفتن دستمزد کارگر و… بوده است. همچنین به دلیل همه گیری ویروس کرونا تولید قارچ کاهش داشته است و به واسطه این کاهش تولید، قیمت ها نیز افزایش یافته است.

کیانی فر عنوان کرد: پرورش قارچ از جمله مشاغل خانگی است و تقریباً در هر ۵۰۰ متر مربع 2 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شود؛ اگر میزان تولید متقاضیان حدود ۲۰۰ تن در سال باشد، سازمان صنعت معدن پس از بررسی های لازم به آنها تسهیلات پرداخت می‌کند.

بزرگترین کارگاه تولید قارچ در لرستان

همراه ما باشید با گزارشی از راه‌اندازی بزرگترین کارگاه تولید قارچ در لرستان. پرورش قارچ دکمه‌ای یک تجارت پرسود با بازگشت سریع سرمایه هست. محصولی که وزنش در هر بیست‌وچهار ساعت دو برابر می‌شود چرا سود ده نباشد؟! اما این محصول حساس، واکنش‌های شدید به کوچک‌ترین تغییرات محیطی نشان می‌دهد که نیاز به تخصص و تجربه برای عمل‌آوری دارد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا