کارآفرینی در حوزه قارچ

پرداخت تسهیلات اشتغال با حمایت از کسب و کارهای خُرد

تولید سالیانه 4000 تن قارچ در استان مرکزی

۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با هدف حمایت از کسب و کارهای خُرد سال گذشته از سوی بسیج سازندگی دراستان مرکزی پرداخت شد.

به گزارش هاگ به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با رویکرد حمایت از کسب و کارهای خُرد سال گذشته از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف استان پرداخت شد.
«امید محترمی»افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات اشتغال شمار قابل توجهی کارگاه خانگی فعال و در مجموع یک‌هزار و۳۵۰ فرصت شغلی پایدار نیز در نقاط مختلف این استان ایجاد شد.
وی ادامه داد:  تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.
رئیس بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: براساس بازرسی‌های انجام شده تمامی تسهیلات اشتغالزایی در جای خود هزینه شده که این امر نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.
مجترمی بیان کرد: سال گذشته ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه از سوی بسیج سازندگی استان مرکزی به متقاضیان پرداخت شد که بر اساس آن، ۹۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد که امسال این مهم هم به لحاظ پرداخت تسهیلات و هم به لحاظ اشتغال رشد قابل توجهی داشته است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان مرکزی امسال نیز پرداخت می‌شود، اضافه کرد: پیش از پرداخت تسهیلات آموزش‌های لازم برای متقاضیان ارائه شده است.
در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.
گزارش ویدیویی از تولید سالیانه 4000 تن قارچ خوراکی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک: با رونق تولید و اشتغال در ۶۴ واحد تولید و تکثیر قارچ خوراکی در استان مرکزی ضمن ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای ۶۰۰ نفر هر ساله نزدیک به ۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با وچود شیوع بیماری کرونا و آسیب دیدن صنعت پرورش قارچ به دلیل کسادی بازار و تعطیلی رستوران‌ها و کاهش تقاضای بازار، اما امسال هم همانند سال‌های گذشته پیش بینی تولید ۴ هزار تن قارچ خوراکی را در استان داریم.

زارعی کمبود نقدینگی، عدم حمایت، نوسان بازار مصرف و نبود صنایع تبدیلی تکمیلی را از جمله مشکلات پیش پای کارآفرینان این بخش دانست.

وی ادامه داد با وجود این مشکلات آنچه کارآفرینان و تولید کنندگان را در این مسیر ماندگار کرده بازدهی بسیار، کم آب بر بودن، نیاز به فضای کم برای تولید و ارزش افزوده فرآوان این محصول تولیدی است.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا