اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید قارچ به بیستون هم رسید

مزرعه پرورش قارچ با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۶۰۰ کیلو در هر دوره برداشت رونمایی شد

همراه به رونمایی از 241 طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستانهای مختلف استان کرمانشاه، در شهر بیستون از مزارع  پرورش قارچ  با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۶۰۰ کیلو در هر دوره برداشت نیز رونمایی شد. علاوه بر این روبان افتتاحیه پنج طرح  گلخانه سبزی و صیفی جات شهرک بلوردی با هزار متر مربع مساحت، پرنده‌ قوغاز روستای هریل،  کارگاه تولید کود‌های نوین کشاورزی با ظرفیت تولید ۲۵ تن در روز  و پرورش دام سبک، قیچی خورد.

به گزارش هاگ، این طرح‌ها در سنقروکلیایی شامل ۱۵۰ طرح اشتغالزا در حوزه‌های صنایع دستی، کارگاه‌های کوچک تولیدی، کشاورزی و دامپروری است. همچنین یک هزار و ۷۴۱ واحد مسکن مهر هم بصورت ویدیو کنفرانس و نمادین با واگذاری کلید ۱۱۶ واحد در سنقروکلیایی افتتاح شد.

در گیلانغرب هم  ۸ طرح  شامل آسفالت مسیر  گیلانغرب به سرپل ذهاب و راه روستایی نسار دیره  بطول ۱۵ کیلومتر طرح هادی در  روستا‌های نسار، جوب باغان، شاهمار، درخشنده و شنغال خالدی به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به ۷۲ روستای استان با مراسم افتتاحیه نمادین مجتمع آبرسانی  روستای علی گرزان  صحنه به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها علاوه بر پوشش اهالی ۱۳ روستای این شهرستان، ۵۹ روستای دیگر استان هم به شبکه تامین آب شرب سالم متصل شدند همچنین ساختمان حوزه علمیه امیر مومنان این شهرستان با هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت در ۳ طبقه راه اندازی شد.

۲ طرح آسفالت و بهینه سازی معابر و تجهیز ساختمان آتش نشانی در روستای گودین کنگاور به بهره برداری رسید. کلنگ احداث مرکز جامع خدمات سلامت روستای قارلق بزرگ با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیوتن تومان اعتبار هم در این شهرستان به زمین زده شد.

در روانسر هم طرح آسفالت معابر و مسیر دهستان زآلوآب  به طول ۴ هزار مربع افتتاح و طرح برق رسانی به پاسگاه مرزی بمو با بیش از ۵ کیلومتر خط انتقال در ثلاث باباجانی راه اندازی شد. همچنین کار ساخت پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت شهر ازگله هم با ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز شد.

برای راه اندازی این طرح‌ها که دهها فرصت شغلی جدید را در استان فراهم آورده در مجموع بیش از ۱۸۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

فعالیت 4 واحد تولید قارچ در سنقروکلیایی

1402/03/18

آقای خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی از فعالیت 4 واحد پرورش و تولید قارچ در این شهرستان خبر داد و گفت: قارچ تولیدی در شهر ستان سنقروکلیایی (از توابع استان کرمانشاه) علاوه بر تامین نیاز بازار استان به استان های همجوار مانند کردستان و همدان ارسال می شود.

به گفته وی این 4 واحد تولید قارچ در روستا‌های هیبت الله، سهنله، چهارگاه و فارسینج فعالیت دارند؛ این واحدها در هر دوره برداشت بیش از 30 تن قارچ خوراکی را وارد بازار می کنند و به واسطه فعالیت این واحد‌های تولیدی، زمینه اشتغال برای بیش از 25 نفر فراهم شده است.
خسروی گفت: در فصل پاییز و زمستان تقاضای بیشتری برای مصرف قارچ خوراکی در بازار وجود دارد و تقریبا تمامی قارچ های کشت شده این واحدها در بازار استان توزیع می شود، اما در فصول دیگر مازاد محصول برای مرکز استان های همجوار و شهرستان هایی مانند قروه کردستان و اسدآباد همدان فرستاده میشود.

منبع: صدا و سیمای استان کرمانشاه

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا