اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد سالانه ۳۵۰ تن قارچ در آمل

همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی هستند

سالانه ۳۵۰ تن قارچ در آمل تولید می شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، گفت: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای بگیرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “سیدحسین اسلامی” با بیان اینکه سالانه ۳۵۰ تن قارچ خوراکی، در ۳۷ واحد صنعتی و مشاغل خانگی، در مساحت ۲۶ هزار مترمربع در این شهرستان تولید می شود، اظهار داشت: ۴۵ بهره بردار آملی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، تصریح کرد: آموزش جوانان و علاقمندان به پرورش قارچ خوراکی می تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.

اسلامی با اشاره به این نکته که همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی هستند و می‌توانند کشنده باشند، گفت: مردم قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراكز معتبر و به صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل طی سخنان خود عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- سید حسین اسلامی در همین رابطه افزود: قارچ خوراکی امسال در سطح ۲۶ هزار مترمربع در واحدهای صنعتی و به‌صورت مشاغل خانگی در این شهرستان کشت شد. این مقام مسئول در تشریح فعالیت‌های شهرستان این‌چنین گفت: ۳ واحد صنعتی و ۲۰ نفر به‌صورت مشاغل خانگی در پرورش این محصول در شهرستان آمل فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به‌اضافه نشدن سطح کشت این محصول در مقایسه با پارسال گفت: تولید امسال در مقایسه با پارسال تغییر زیادی نخواهد داشت. وی در رابطه با تأثیرات مثبت این فعالیت‌ها در رابطه با اشتغال‌زایی گفت: آموزش جوانان و علاقه‌مندان ضمن ارتقاء سطح تولید و تأمین نیاز جامعه به قارچ خوراکی می‌تواند موجب تولید پایدار و اشتغال‌زایی شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید ۶۰۰ تن قارچ خوراکی در ۴۵ واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه قارچ خوراکی توسط ۹۰ نفر بهره‌بردار در ۴۵ واحد صنعتی و به صورت مشاغل خانگی و در مساحت ۲۸ هزار مترمربع در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: سالانه ۶۰۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: آموزش جوانان و علاقه‌مندان، ضمن ارتقای سطح تولید و تامین نیاز جامعه به قارچ خوراکی، می‌تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.

به گزارش پایگاه خبری جهاد کشاورزی مازندران، وی با اشاره به اینکه همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند به مصرف کنندگان توصیه کرد: مردم قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.(۲۷ آبان ۱۳۹۹)

ارزش غذایی بالای موجود در قارچ

اسلامی در ادامه سخنان خود درباره استفاده‌های این محصول گفت: قارچ های خوراکی باارزش غذایی بالا و دارا بودن گروهی از ویتامین‌ها به‌ ویژه ویتامین D و C، اسیدهای آمینه ضروری و املاح معدنی است و استفاده از قارچ در سبد غذایی به دلیل عدم داشتن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه‌ای دارد که به اشکال تازه خوری در سالادها، کبابی، آب پز، فست فودها و به صورت‌ترشی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل  با اشاره به اینکه قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است اظهار داشت: این محصول می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات‌کربن را در خودش جای‌داده و ازلحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که همه قارچ‌ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ‌های غیرخوراکی و سمی می‌توانند کشنده باشند، گفت: به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود قارچ مصرفی موردنیاز خود را از مراکز معتبر و به‌صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا