اخبار اقتصادی صنعت قارچ

تولید قارچ به ۱۹۰ هزار تن می‌رسد

قیمت نهاده‌های تولید ۴۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته است 

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: تولید قارچ به ۱۹۰ هزار تن می رسد.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: با افزایش سرانه مصرف تولیدکنندگان نگران توقف صادرات و بسته بودن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا نیستند.

رجبی شرایط بازار را مساعد ارزیابی کرد و گفت با بازگشایی رستوران‌ها و تالارها پذیرایی  بعد از تعطیلات ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود که بازار قارچ به سمت ازدیاد مصرف برود. همچنین با توجه به نوسان برخی نهاده‌ها، قیمت تمام‌شده تولید ظرف یک هفته تا ۱۰ روز اعلام می‌شود و امیدواریم که این افزایش قیمت قارچ به‌گونه‌ای باشد که شرایط تولید و بازار فروش حفظ شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: قیمت نهاده‌های تولید ۴۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته است و افزایش قیمت قارچ مانند سایر کالاها نخواهد بود زیرا با اعلام قیمت منطقی به دنبال آن هستیم که فشاری به تولیدکننده و مصرف‌کننده نیاید.

 رجبی قیمت هر بسته قارچ ۲۰۰ گرمی را در بازار ۶ هزار و ۹۵۰ تومان، ۴۰۰ گرمی را ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان و یک کیلویی را نیز ۲۵ هزار تومان اعلام کرد..

این مقام مسئول تولید سالیانه قارچ را حدود ۱۷۰ هزار تن خواند و گفت: در سال جاری با راه اندازی واحدهای جدید، تولید قارچ تا پایان سال به ۱۹۰ هزار تن خواهد رسید.  

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا