انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

تولید قارچ به ۲۱۰ هزار تن می رسد

حداکثر قیمت منطقی هر کیلو قارچ ۵۵ هزار تومان

به گزارش هاگ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید قارچ با رشد ۱۰ درصدی به بالای ۲۱۰ هزار تن برسد.

 رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر مشکلی در وضعیت تولید و عرضه قارچ نداریم و همواره قیمت‌ها متناسب با تولید است.

وی ادامه داد: روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود، اما به سبب نامتوازنی عرضه و تقاضا، قیمت در سطح شهر بالاست. بنابر آمار فروش قیمت قارچ در سطح شهر از نرخ مصوب اعلامی بالاتر است که کمبود عرضه و نامتوازنی با تقاضا علت اصلی این امر محسوب می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از صادرات روزانه ۱۰ تا ۲۰ تن قارچ خبر داد و گفت: با توجه به صادرات، مقداری در عرضه مشکل داریم، به ویژه در جا‌هایی که دسترسی کمتر است، قیمت بیش از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلو قارچ فله در عمده فروشی را ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان و در خرده فروشی را ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش مواد اولیه، قیمت هر کیلو قارچ برای واحد‌های سنتی و مدرن متفاوت است، به طوری که حداقل قیمت هر کیلو قارچ ۳۰ هزار تومان و حداکثر ۳۳ هزار تومان تمام می‌شود.

به گفته رئیس انجمن، هم اکنون واحد‌های تولیدی با ظرفیت کامل کار می‌کنند، اما متاسفانه قارچ بالاتر از نرخ مصوب در برخی خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که این نرخ مورد تایید ما نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: گرچه افزایش قیمت مواد اولیه به صورت رسمی اعلام نشده، اما این امر اتفاق افتاده است.

تولید قارچ به ۲۱۰ هزار تن می رسد

به گفته ایشان، برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ با رشد حداقل ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۱۰ هزار تن برسد.

وی درباره اینکه بازار قارچ ارتباطی به سایر محصولات پروتئینی ندارد، گفت: قارچ یک پروتئین گیاهی سالم است که ارتباطی به گوشت سفید یا قرمز ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کمپوست و کود مرغی به بالای ۵۰ درصد و تاثیر گذاری در هزینه تمام شده تولید، مقاومت ما موجب شده تا افزایش قیمت صورت نگیرد، چنانچه انجمن نتواند در برابر تغییر قیمت‌ها مقاومت کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به مشکلات تهیه مواد اولیه واحد‌های کمپوست از مسئولان تقاضا داریم که تولیدکنندگان را در تامین مواد اولیه کمک کند چرا که شاهد افزایش مواد اولیه هستیم که این امر مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا