اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید قارچ در استان گلستان

پرورش حدود 1500 تن قارچ در گلستان

به گزارش هاگ، یک‌هزار و ۴۶۵ تن قارچ دکمه‌ای و صدفی از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، در استان گلستان تولید شده که از 137 واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی به دست آمده است. 

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان این میزان تولید را حاصل برداشت از ۶۵ هزار و ۸۲۴ متر مربع سطح زیر کشت، دانست و اظهار داشت که در هر یک از این 137 واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به میزان تجهیزات، ۴ تا ۵ دوره در سال قارچ خوراکی تولید می‌شود.

نویدرضا فرهانی، معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد که در هر دوره ۳ تا ۴ چین محصول قارچ برداشت می‌شود و برداشت از هر طبقه در هر چین ۴ تا ۵ کیلوگرم در متر مربع است که هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

با توجه به خواص قارچ‌های خوراکی و اهمیت تولید قارچ و صادرات آن، باید توجه ویژه‌ای به تولید این ماده غذایی پر ارزش داشت. از آنجا که خواص دارویی قارچ نیز به طور روز افزونی مورد توجه است و جایگزین پروتئین خوبی برای آحاد جامعه محسوب می‌شود، می‌توان به عنوان یک ماده پرسود و ارزآور به آن نگاه ویژه ای در سیاستهای کلی دولت داشت.

استان گلستان به لحاظ آب و هوای مناسب، تولید مواد اولیه مانند کاه و کلش و اسپان (بذر اولیه تولید قارچ) برای پرورش قارچ‌های خوراکی و دارویی ، از موقعیت مطلوبی  برخوردار است و امید می‌رود که مورد توجه خاص مسئولین قرار گیرد.


اگر گفتگو درباره صادرات قارچ و مواد اولیه آن به بخش تالار گفتگوی هاگ بروید و با متخصصان درباره چالشهای صدور قارچ صحبت کنید. در صورت نیاز به خرید ملزومات پرورش قارچ به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه نمایید.

اخبار تولید و پرورش قارچ را در هاگ بخوانید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا