اخبار اقتصادی صنعت قارچ

افزایش قارچ تولیدی چهارمحال و بختیاری

ماهیانه ۱۶ تن به تولید این محصول در استان افزوده شد

افزایش قارچ تولیدی چهارمحال و بختیاری، در جریان فعالیت‌های تولید قارچ در استان عنوان کرد: با بهره‌برداری از چهار واحد تولید قارچ صنعتی جدید در استان، ماهیانه ۱۶ تن به تولید این محصول در استان افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- حمیدرضا دانش، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، در خصوص ظرفیت تولیدی استان در این حوزه، اضافه کرد: اینک ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی سالانه بیش از ۷۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در استان تولید می‌کنند.

اشتغال‌زایی

وی در خصوص میزان اشتغال در حوزه تولید قارچ را ۷۵۰ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی مشغول به‌کار هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ازجمله مهم‌ترین  سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر را توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای اعلام کرد. دانش در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان‌های فارسان و کیار به‌عنوان قطب پرورش قارچ از مهم‌ترین مراکز تولید کشور محسوب می‌شود.

پتانسیل زیاد موجود

وی در توضیح افزایش قارچ تولیدی چهارمحال و بختیاری و شرایط کنونی و پتانسیل‌های موجود گفت: تشدید پدیده خشکسالی و افت منابع آب‌های زیرزمینی در کشت زراعی و باغی، بهترین فرصت را برای توسعه واحدهای تولید قارچ استان فراهم کرده است. گفتنی است چهارمحال و بختیاری با تولید سالیانه بیش از ۷۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای رتبه پنجم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

قارچ دکمه‌ای در شهرستان بن
افزایش قارچ تولیدی چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از واحد تولید قارچ دکمه‌ای در شهرستان بن

واحد فعال درزمینه تولید قارچ دکمه‌ای روز یکشنبه در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری هاگ- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح این طرح تولیدی، عنوان کرد: این واحد تولید قارچ دکمه‌ای سالانه ۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌کند. ذبیح‌الله غریب همچنین در خصوص اعتبار اختصاص‌یافته به این طرح، گفت: این واحد تولیدی بااعتبار ۱۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی فعال در این واحد، تصریح کرد: واحد تولید قارچ دکمه‌ای شهرستان بن چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است.(۲۱ بهمن ۱۳۹۶)

 

کارآفرین موفق در زمینه تولید و پرورش قارچ خوراکی
? ۳۳ساله
?استان :چهارمحال و بختیاری
?زمینه اشتغال:۱۵نفر مستقیم
?تولید: روزانه۵۰۰تا۱۰۰۰کیلوگرم

 

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا