اخبار عمومی و گزارش

بازدید استاندار تهران از مزرعه قارچ اخترآباد

بازدید روسای سازمان جهاد کشاورزی از واحد تولید قارچ گلسرخ گمرگان

به گزارش هاگ به نقل از خبرگذاری صدا و سیما در تاریخ 15 تیر استاندار تهران طرح آبرسانی کوثر به روستا‌های دهستان اخترآباد ملارد با حضور استاندار تهران افتتاح گردید. این طرح آبرسانی با ایجاد ۱۵ کیلومتر خط انتقال و با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با مشارکت آبفا و شهرداری صفادشت اجرایی شده است و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۸ روستای این دهستان قرار می‌دهد که مرحله اول با حضور محسن منصوری به بهره برداری رسید. در ادامه نیز استاندار تهران از بخش‌های مختلف واحد تولید قارچ خوراکی گمرگان بازدید و دستورات لازم را برای رفع مشکلات این واحد تولید قارچ صادر کرد.

 

در ادامه این سفر یکروزه استاندار تهران در ادامه با حضور در جمع مردم دهستان اخترآباد مشکلات آن‌ها را بررسی و تاکید کرد: برخی از مشکلات مطرح شده باید در قالب جلسات شهرستانی رفع شود و بعضی موارد ناشی از ناهماهنگی میان برخی از دستگاه‌ها است که پیگیر حل آن‌ها هستیم. همچنین وی از ساختمان کانون پرورش فکری کودکان اخترآباد نیز بازدید به عمل آورد.

محسن منصوری همچنین گفت: در مورد شهرک صنعتی صفادشت گشایشی ایجاد شده، طرح شهرک صنعتی ملارد نیز که حدود ۱۴ سال معطل مانده بود، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه تصویب، نهایی و ابلاغ شده که دستاورد بزرگی برای ملارد است. استاندار تهران درخصوص رفع نقاط حادثه خیز، لکه‌گیری جاده ها، وضع امنیت منطقه اخترآباد به ویژه در حوزه احشام، نیاز به ماشین حمل زباله، بررسی موضوع پسماند، فاضلاب و گازرسانی به روستا‌های این منطقه هم دستورات لازم را صادر کرد. محسن منصوری درخصوص مشکلات دامداران هم گفت:قیمت نهاده‌ها افزایش یافته، اما قیمت خرید گوشت باید برای دامداران مقرون به صرفه باشد که وضع قیمت گذاری به زودی نهایی می‌شود.

تولید قارچ را جدی بگیریم!

به گزارش هاگ از خبرگزاری برنا ؛ صبح امروز سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به همراه جابر کریمی فرماندار ملارد، جبرائیل برادری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از واحد تولیدی گل سرخ تولید کننده انواع قارچ خوراکی واقع در روستای گمرگان دهستان اخترآباد بازدید کرد.

براساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از بخشهای مختلف و  گفتگو با مدیرعامل در جریان روند تولید و مشکلات پیش روی این واحد تولیدی قرار گرفته و قول مساعد برای حل مشکلات مطرح شده را داد.

گفتنی است، قارچ گلسرخ گمرگان در 35 کیلومتری شهر ملارد ودر منطقه دهستان اختر آباد واقع شده است که ظرفیت تولید پنج هزار تن قارچ در سال را دارد و از تجهیزات روز دنیا بهره می برد.

به گفته موحدی، مدیر عامل این واحد تولیدی یکی از مشکلات پیش روی این واحد کمبودسرمایه در گردش می باشد که با یک سوم ظرفیت مشغول به فعالیت می باشد.

این تولید کننده قارچ دکمه ای خوراکی گفته است در صورت ارائه تسهیلات از سوی دستگاه های متولی ضمن افزایش ظرفیت تولید برای  ۱۵۰ نفر دیگر از جوانان این شهرستان اشتغالزایی خواهد شد.(۸ آبان ۱۴۰۱)

واحد کاشت قارچ خوراکی
واحد کاشت قارچ خوراکی

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از قطب تولید قارچ کشور در استان تهران

هاگ: معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از واحدهای کشاورزی قطب کاشت و تولید قارچ کشور بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به همراه زینالی، مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور، فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر جهاد کشاورزی ملارد از چند طرح کشاورزی در این شهرستان بازدید کرد.

شرکت قارچ خوراکی گلسرخ گمرگان واقع در مجتمع گمرگان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی مورد بازدید قرار گرفت که در صورت تکمیل ظرفیت بیش از ۵۰۰۰ تن تولید سالانه قارچ، نیازمند تسهیلات جهت تکمیل طرح است.

در صورت تخصیص تسهیلات لازم، این واحد تولیدی می تواند سطح زیر کشت قارچ خود را افزایش داده و با کاشت بیشتر قارچ علاوه بر صادرات آن، برای تعداد بیشتری از جوانان ایجاد اشتغال نماید.( ۱۰ شهریور ۱۴۰۰)

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا