اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید قارچ کشور در کارخانه اورامان سبز

کارخانه تولید قارچ با تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ معادل یک درصد تولید قارچ کشور را دارد

تولید قارچ کشور در کارخانه اورامان سبز، طبق اظهارات تولیدکننده قارچ خوراکی کشت اورامان سبز: این  کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ، معادل یک درصد تولید قارچ کشور را دارد.

به گزارش هاگ، عادل حسینی نژاد این‌گونه عنوان کرد: کارخانه تولید قارچ دکمه‌ای کشت سبز اورامان در روستای قلعه‌جی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد روزانه ۵ تن قارچ خوراکی تولید می‌کند.

تولید سالانه

حسینی نژاد در خصوص میزان تولیدی این کارخانه گفت: کارخانه تولید قارچ با تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ، معادل یک درصد تولید قارچ کشور را دارد که این میزان تولید، برابر با تولید قارچ در کشور آذربایجان است.

وسعت این واحد تولیدی

این تولیدکننده قارچ خوراکی، در خصوص فضای اختصاص داده‌شده به  مزارع تولید قارچ این کارخانه، افزود: از مساحت ۷ هکتاری این کارخانه ۵۳۰۰ مترمربع آن مربوط به فاز تولید قارچ دکمه‌ای و ۱۷۰۰ مترمربع آن مربوط به فاز دوم و سوم تولید کمپوست است.

حسینی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت فاز سوم با فاز اول و فاز دوم در کاهش زمان دوره تولید قارچ و کمپوست است به این معنی که در فاز سوم دوره رشد قارچ از ۳۰ روز به ۱۵ روز کاهش‌یافته و کیفیت تولید نیز افزایش خواهد یافت.

اهداف

تولیدکننده قارچ خوراکی کشت و صنعت اورامان سبز در رابطه با اهداف تعیین‌شده برای این کارخانه تصریح کرد: هدف اصلی کارخانه تولید قارچ و کمپوست اورامان سبز، تأمین قارچ و کمپوست استان کردستان و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ازجمله عراق، سوریه و دبی است.

جزییات این واحد تولیدی

این تولیدکننده با اشاره به اینکه شرکت قارچ کشت سبز اورامان، بزرگ‌ترین کارخانه تولید قارچ و کمپوست استان کردستان می‌باشد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این کارخانه در سال ۹۲ آغاز شد و در سال ۹۵ به‌پایان رسید، این واحد تولیدی دارای ۲۰ سالن ۵۳۰ مترمربع سطح زیر کشت دارد که در حال حاضر ۱۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و در صورت تکمیل مجموعه برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

او در پایان سخنان خود این نکته را یادآور شد: برای تکمیل پروژه مرحله دوم کمپوست نیاز به تسهیلات ۱۵ میلیاردی است که برای صنایع تبدیلی ۲ میلیارد تسهیلات هفت‌درصدی و سه میلیارد برای سرمایه در گردش موردنیاز است.

این تولیدکننده قارچ خوراکی، در پایان یادآور شد: متأسفانه در فصل بهار و تابستان با مشکل قطعی برق مواجه هستیم که امیدواریم مسئولین در این زمینه عنایت بیشتری داشته باشند.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا