اخبار علمی حوزه قارچ

تولید نوشابه سودمند پروبیوتیک با قارچ کفیر

نوشابه‌ای سودمند حاوی پروبیوتیک ها و بدون مواد مضر تولید شد

با توجه به آمار منتشره در خصوص مصرف بالای نوشابه در ایران و مضرات نوشابه‌های معمول برای سلامت افراد جامعه دانش آموزان تصمیم گرفتند تا نوشابه‌ای سودمند حاوی پروبیوتیک ها و بدون مواد مضر تولید کنند تا جایگزین نوشابه‌های مصرفی غیرمفید گردد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- ۱۳ امین دوره از پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حضور پرشور بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به‌پایان رسید اما کار ما هنوز تمام نشده است! این دوره نیز همچون سال‌های گذشته دوستان بسیاری با ثبت طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود در منوی “پیشنهاد موضوع” ما را در ارتقای تنوع پروژه‌ها یاری نموده‌اند. نوشابه سودمند پروبیوتیک با قارچ کفیر تولید شد.

هم چون گذشته بر آن شدیم تا با گردآوری این ایده‌های جالب، علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه‌ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقه‌مند فراهم آوریم. فراموش نکنید که ما همیشه منتظر طرح‌های جدید شما عزیزان هستیم.

جزییات طرح

نام ایده: تولید نوشابه سودمند پروبیوتیک با بهره‌گیری از قارچ کفیر
نام ارائه‌دهنده/دهندگان: حدیث رستمی و هما حیدری
زمینه و نوع پروژه: زیست‌فناوری
درجه سختی: دشوار
نام مدرسه: پژوهش سرای خوارزمی

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.

کفیر، نوشیدنی غیرطبیعی تخمیری حاصل از شیر است و جالب اینکه اکثر مردم آن را با دوغ اشتباه می‌گیرند، یا نمی‌دانند گاز و کف زیاد آن طبیعی و ناشی از فرآیند تخمیر است و در نهایت اینکه با خواص سلامتی‌ بخش آن آشنا نیستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا