اخبار تولید قارچ سراسر کشور

سرخط خبرهای قارچ سال 1399

اخبار کوتاه قارچ از اقصی نقاط ایران و جهان

سرخط خبرهای قارچ سال 1399 در این قسمت گردآوری کرده ایم. خبرهای کوتاه صنعت قارچ در سراسر دنیا را با هاگ مطالعه کنید.

کارگاه پرورش قارچ چهارمحال و بختیاری
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: صنعت قارچ در آستانه ورشکستگی

صنعت قارچ در آستانه ورشکستگی/ هزینه تولید ۲۱ هزار تومان، قیمت فروش ۲۲ هزار تومان

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از بازار، افشار عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی ایران با انتقاد از عملکرد دولت در برخورد با بخش کشاورزی گفت: اگر دولت به جای تزریق پول به صنعت ورشکسته خودرو، صنعت کشاورزی را دریابد می توان با تولید و صادرات کشور را اداره کرد.

محمدحسن افشار در خصوص وضعیت فعلی تولیدکنندگان این بخش به «بازار» گفت: امروز بی‌ثباتی بازار اثر بسیار بدی روی تصمیم‌گیری‌ها گذاشته است و نتیجه‌اش این شده که کسانی که در حال سرمایه‌گذاری در این صنعت بودند سرمایه‌های خود را برداشته و از انجام آن منصرف شوند.

 

سرخط خبرهای قارچ سال 1399 حمایت بانک کشاورزی از پروژه بزرگ تولید قارچ در خوزستان
حمایت بانک کشاورزی از پروژه بزرگ تولید قارچ در خوزستان

خبر: حمایت بانک کشاورزی از پروژه بزرگ تولید قارچ در خوزستان

حمایت ۴۰۰ میلیاردی بانک کشاورزی از پروژه بزرگ تولید و پرورش قارچ در خوزستان، شرکت کشاورزی جلگه دز در شهرستان دزفول، از جمله شرکت‌های موفقی است که با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسیده و با تولید چشمگیر قارچ خوراکی، زمینه اشتغال ۱۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم و به همین دلیل، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده است.

این اشتغال‌زایی، علاوه بر تاثیر مستقیم در کاهش نرخ بیکاری در استان خوزستان، بخش عمده‌ای از نیاز منطقه و کشور به محصول قارچ و کمپوست را برطرف کرده است.(۱۳ آبان ۱۳۹۹ )

شگفتی دنیای قارچ ها
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: پیش‌بینی افزایش ۳۵ درصدی سرانه مصرف قارچ

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی از افزایش قیمت هزینه‌های تولید قارچ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت مواد اولیه کمپوست، خاک پوششی و سایر هزینه‌های تولید افزایش چشمگیری داشته است.

وی درباره تاثیر گرانی قیمت گوشت و مرغ بر سرانه مصرف قارچ افزود: افزایش قیمت گوشت و مرغ بر مصرف پروتئین‌های جایگزین همچون قارچ و سویا کمک می‌کند.

رجبی قیمت تمام شده هر کیلو قارچ را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو قارچ فله درب کارخانه با نرخ ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان و بسته‌بندی ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به دست مصرف‌کننده می‌رسد.(۱۱ آبان ۱۳۹۹)

چرا مرغ، گوشت، تخم مرغ و قارچ زنجیره‌وار گران شدند سرخط خبرهای قارچ سال 1399
چرا مرغ، گوشت، تخم مرغ و قارچ زنجیره‌وار گران شدند؟

خبر: چرا مرغ، گوشت، تخم مرغ و قارچ زنجیره‌وار گران شدند؟

مرغ، تخم‌مرغ و گوشت، برخی از پرحاشیه‌ترین اقلام اساسی در ماه‌های اخیر بوده‌اند.

مرغ ماشینی در شهریورماه سال ۱۳۹۸ به قیمت هر کیلو ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شد و این در حالی بود که به دلیل کمبود شدید نهادهای دامی و خوراک طیور، تولیدکنندگان این حوزه‌ها با مشکل ورودی تولید رو به رو هستند و به همین دلیل، قیمت این اقلام به شدت افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس، طی دو ماه اخیر در حالی قیمت قارچ خوراکی به شدت افزایش پیدا کرده که تولیدکنندگان قارچ می‌گویند عامل اصلی گران شدن قارچ خوراکی، نبود کود مرغی است که آن هم به نوبه خود به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در صنعت مرغداری رخ داده است.( ۱۰ آبان ۱۳۹۹ )

بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولیدی قارچ در قزوین سرخط خبرهای قارچ سال 1399
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: مشاور وزیر جهاد کشاورزی از یک واحد تولید قارچ خوراکی در قزوین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایرنا، این واحد تولیدی که در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی را در سال دارد و هم اکنون ۲۰ درصد از تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

با فعالیت این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر در منطقه فراهم شده است.

این واحد تولید قارچ در شهرستان آبیک یکی از دو واحد قارچ خوراکی استان است که گواهی استاندارد قارچ سالم هم از لحاظ باقی مانده سموم و هم از نظر عناصر سنگین را دریافت کرده است.(۸ آبان ۱۳۹۹)

تولید سه هزارتن قارچ خوراکی در استان کرمانشاه سرخط خبرهای قارچ سال 1399
تولید قارچ خوراکی در استان

خبر: رتبه دوم جویبار در تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از صداوسیما مرکز مازندران، سعیدی گفت: سالانه ۹۰۰ تُن قارچ خوراکی دکمه‌‌ای در شهرستان جویبار تولید و روانه بازار مصرف شده و مقام دوم تولید این محصول در مازندران را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به فعالیت ۸ کارگاه سنتی مشاغل خانگی و صنعتی در زمینه تولید قارچ افزود: فقط در یک شرکت صنعتی این شهرستان، سالانه ۷۰۰ تُن قارچ تولید و ۵۰ نفر در آن فعال هستند.

سعیدی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند، با ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب از تسهیلات راه‌اندازی پرورش قارچ بهره‌مند شوند گفت: پارسال ۳ واحد تولیدی پرورش قارچ در بخش مشاغل خانگی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.(۷ آبان ۱۳۹۹)

کنترل بیماری‌های قارچ پرورشی
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: کنترل بیماری‌های قارچ پرورشی

در پرورش قارچ خوراکی چگونه بیماری‌ها را کنترل کنیم؟

به گزارش خبرگزاری هاگ، عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور راه‌های کنترل بیماری‌های قارچ خوراکی به هنگام پرورش را تشریح کرد.

حسین خباز جلفایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رمز موفقیت در پرورش قارچ خوراکی مدیریت بیماری‌های این محصول ارزشمند و حساس است، گفت: منظور از مدیریت بیماری‌ها، گزینش و به کارگیری روش‌های بهینه برای مهار بیمارگرها و جلوگیری از خسارت آن‌ها است.(۲۸ مهر ۱۳۹۹)

صادرات ٣٥تن ترافل سرخط خبرهای قارچ سال 1399
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: ادامه صادرات غیررسمی ترافل

وسعت زیاد آسیب به طبیعت موجب شده مسئولان تدابیری را برای محدود کردن برداشت این قارچ اتخاذ کنند.
به گزارش خبرگزاری هاگ، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان معتقد است امسال با وجود ممنوعیت صادرات قارچ ترافل، رغبت برای برداشت این قارچ از جنگل و آسیب به طبیعت کم نشده و این قارچ از مبادی غیررسمی از کشور خارج می‌شود.

یکی از خاستگاه‌های اصلی قارچ ترافل سیاه در کشور ما، جنگل‌های استان گلستان به‌ ویژه مناطق شرقی این استان است که با توجه به هجوم سودجویان برای برداشت این قارچ، آسیب زیادی به طبیعت وارد می‌شود.

وسعت زیاد آسیب به طبیعت موجب شده مسئولان تدابیری را برای محدود کردن برداشت این قارچ اتخاذ کنند. یکی از این اقدامات ممنوعیت صادرات قارچ ترافل بود که شواهد نشان می‌دهد این کار مؤثر نبوده و صادرات این قارچ با توجه به قیمت جذاب آن به‌صورت قاچاق انجام می‌گیرد.(۲۶ مهر ۱۳۹۹)

 

افزایش تولید فصلی قارچ سرخط خبرهای قارچ سال 1399
افزایش تولید فصلی قارچ

خبر: افزایش تولید فصلی قارچ

برنامه‌ای برای افزایش قیمت قارچ نداریم.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایران اکونومیست، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ کشور گفت: اگر قیمت نهاده‌های تولید افزایش نیابد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت قارچ نوسانی نداشته باشد.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: با خنک شدن هوا، برخی واحد‌های پرورشی که امکان تولید در فصل تابستان را نداشتند، وارد مدار چرخه تولید شدند.

او افزود: با آغاز فصل سرما، تولید قارچ نسبت به فصل تابستان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.(۱۰ مهر ۱۳۹۹ )

آموزش پرورش قارچ برای تازه کارها
آموزش پرورش قارچ برای تازه کارها

خبر: تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در قرچک

اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در این روستا محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از ایسنا؛ فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به بهره‌برداری از پروژه ساخت سوله‌های پرورش قارچ در شهرستان گفت: با این بهره‌برداری تولید ۴۰۰ تن قارچ خوراکی به طور سالیانه در قرچک محقق می‌شود.

بهمن خطیبی ظهر دوشنبه ۷ مهرماه در جریان بازدید از عملیات ساخت سوله پرورش قارچ خوراکی در روستای ولی‌آباد قرچک که با همراهی حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان و رشیدیان بخشدار مرکزی انجام شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در صورت بهره‌برداری از پروژه ساخت سوله‌های پرورش قارچ که هم اکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در این روستا محقق می‌شود.(۸ مهر ۱۳۹۹)

سرخط خبرهای قارچ سال 1399
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: رواج کود تقلبی تولید قارچ را کاهش داد.

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات، تولید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است و دیگر عرضه جوابگوی تقاضا نیست.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از پول نیوز، محمدحسن افشار در رابطه با وضعیت تولید قارچ خوراکی اظهار داشت: به دلیل کمبود و تعیین مواد اولیه، افت تولید را تجربه می‌کنیم، زیرا بحران صنعت مرغداری به نوعی به تولید قارچ منتقل شده و به دلیل اینکه برای پرورش قارچ از کود مرغ و کلش گندم استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد کود مرغی موجود نیست و یا به دلیل کمبود، کود تقلبی فروخته و مواد دیگری به آن اضافه می‌کنند.

در نتیجه کمپوست‌هایی که اکنون تولید می‌شود، کیفیت خوبی ندارد و راندمان تولید را کاهش داده است.(۷ مهر ۱۳۹۹ )

 

آتش سوزی در کارخانه قارچ شهرکرد
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: آتش سوزی در کارخانه قارچ شهرکرد

راهنورد گفت: عدم توجه به مسائل ایمنی سبب شد تا کارخانه قارچ شهرکرد دچار حریق شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنایت‌الله راهنورد سرپرست سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهرکرد اظهارداشت: طی دو سال گذشته عدم توجه به مسائل ایمنی سبب شد تا کارخانه قارچ شهرکرد دچار حریق شود و امروز مجدداً به دلیل عدم رفع مشکلات حادثه‌ای دیگر در انبار مواد اولیه این کارخانه رخ داد.

او افزود: در همین راستا به دنبال تماس‌های مردمی نیرو‌های ایستگاه فن‌آوران سریعاً به محل اعزام شدند که پس از آن با ارزیابی و اعلام نیاز به نیروی کمکی، ۲ ایستگاه شریعتی و میرآباد و و دو گروه نیروی آماده باش با دو دستگاه خودروعملیات و دودستگاه لودر شخصی که متعلق به کارخانه جهت اطفاء حریق در محل مستقر شدند.

راهنورد بابیان اینکه مهار اولیه آتش حدود دو ساعت به طول انجامید و پس از آن دو دستگاه لودر جهت جداسازی در محل حادثه حاضر شدند، بیان کرد: علت اصلی این حادثه در دست بررسی است.(۲ شهریور ۱۳۹۹ )

کارگاه پرورش قارچ در خلیفان ویژه زنان سرخط خبرهای قارچ سال 1399
کارگاه پرورش قارچ در خلیفان ویژه زنان

خبر: کارگاه پرورش قارچ در خلیفان ویژه زنان

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: کلاس آموزشی یک روزه با عنوان پرورش قارچ خوراکی به منظور توانمندسازی زنان روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد خلیفان برگزار شد.

او با بیان اینکه این دوره آموزشی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه پرورش قارچ‌های خوراکی صورت گرفته است، افزود: در این دوره آموزشی اهمیت و فواید قارچ‌های خوراکی، آشنایی با انواع قارچ ها، گیاه شناسی قارچ،روش تهیه کمپوست، روش‌های پرورش و مهیا سازی بستر‌های پرورش، سالن‌های پرورش قارچ، وسایل مورد نیاز،مراحل کاشت، داشت و برداشت، زمان مناسب برداشت و عملیات پس از برداشت و نحوه عرضه به بازار آموزش داده شد.

ایمانیان تصریح کرد: شناسایی مناطق دارای پتانسیل‌های اقتصادی، به‌ویژه در عرصه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری هدفمند در مناطق روستایی ضروری است.(۲۵ مرداد ۱۳۹۹)

رونق پرورش قارچ در چهارمحال و بختیاری
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: رونق پرورش قارچ در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرورش قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری رونق گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از بازار، ذبیح الله غریب رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری رونق گرفت، اظهار داشت: افزایش فروش قارچ در استان‌های مختلف کشور و فراهم آمدن شرایط ارسال قارچ موجب افزایش تولید قارچ دکمه‌ای در این استان شده است.

او گفت: در فصل بهار شیوع کرونا خسارت‌های قابل توجهی به پرورش دهندگان تولید قارچ وارد کرد که فروش قارچ به یکباره با کاهش مواجه شده بود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم اکنون وضعیت تولید قارچ روبه بهبود است و تولید افزایش یافته است.

او تاکید کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از قارچ تولیدی این استان به استان‌های فارس، خوزستان، تهران و اصفهان ارسال می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ کارگاه تولید قارچ خانگی در این استان فعال است.(۲۳ مرداد ۱۳۹۹)

سرخط خبرهای قارچ سال 1399
سرخط خبرهای قارچ سال 1399
خبر: تولید قارچ‌های خوراکی دارویی ارینجی و انوکی برای اولین‌بار در ایران

پوریان فر گفت: جهاددانشگاهی از نخستین مراکز پژوهشی فعال در حوزه قارچ‌های دارویی در ایران است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل جهاد دانشگاهی، حمیدرضا پوریان فر مدیر گروه پژوهشی زیست فناوری قارچ‌های صنعتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: جزو اولین مراکزی بودیم که در عرصه قارچ‌های دارویی گام برداشتیم.

حمیدرضا پوریان فر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اولین بار در ایران اقدام به تولید قارچ‌های خوراکی دارویی ارینجی و انوکی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به مرحله‌ای از تکامل رسیده که می‌تواند فناوری‌ها را به صورت FS مدون نماید. سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری را دارند، می‌توانند این اسناد مدون را از گروه‌های پژوهشی دریافت نمایند و واحد دانش‌بنیان تاسیس کنند تا شاهد افزایش اشتغال نیز باشیم.(۱۴ مرداد ۱۳۹۹)

تولیدکننده قارچ اصفهانی در مسیر کمک خیرخواهانه
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

 

خبر: تولیدکننده قارچ اصفهانی در مسیر کمک خیرخواهانه

تولید کننده قارچ در اصفهان امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نیازمندان کمیته امداد استان در منطقه جرقویه سفلی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از صداوسیما؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با قدردانی از عملکرد تحسین برانگیز این خیر در کمک به نیازمندان گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از مددجویان و فرزندان خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد در این منطقه نیز با حمایت مالک این شرکت مشغول کار و کسب درآمد هستند.
کریم زارع دغدغه اصلی این نهاد را ایجاد شغل برای افراد تحت حمایت دانست و افزود: کمک فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار‌های موفق و کارآفرینان می‌تواند در تحقق این مهم نقشی اساسی داشته باشد.
علیرضا الماسی، مدیرعامل این شرکت تولیدی قارچ هم هدف اولیه از راه اندازی این شرکت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: اشتغال ایجاد شده پایدار بوده و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر در این شرکت مشغول کار هستند.( ۲ مرداد ۱۳۹۹)

خبر: تولید ۶۰ تن قارچ دکمه‌ای در اردل

سعیدی گفت: شهرستان اردل سالانه بیش از ۶۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ۱۵ کارگاه پرورش قارچ به صورت نیمه صنعتی و خانگی در این شهرستان فعال است که تولید سالانه بیش از ۶۰ تن قارچ دکمه‌ای را بر عهذه دارند.

او با اشاره به اینکه تولید قارچ حرفه‌ای مفید و اشتغالی پایدار است افزود: زود بازه بودن، فراوانی صنایع جانبی تولید شده از میوه قارچ، پرورش در فضای بسته و امکان تولید بیش از چهار دوره در سال از مزایای پرورش قارچ دکمه‌ای است.

سعیدی گفت: هم اکنون تولید قارچ دراین کارگاه‌ها برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.(۳۰ تیر ۱۳۹۹ )

سرخط خبرهای قارچ سال 1399
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: جلسه آموزشی پرورش قارچ در رباط کریم

نخستین جلسه آموزشی پرورش قارچ ویژه زنان سرپرست خانوار در رباط‌کریم برگزار شد.

به گزارش هاگ و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، فاطمه نادمی در خصوص طرح اشتغالزایی پرورش قارچ برای بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: در راستای سند ارتقای وضعیت زنان، نخستین جلسه طرح آموزشی پرورش قارچ به همت امور بانوان فرمانداری و با همکاری اداره جهاد کشاورزی و با حضور 33 نفر از پرسنل اداره های بهزیستی، آموزش و پرورش و کمیته امداد برگزار شد.
او در ادامه افزود: کلاس های آموزشی در سه گروه در محل سالن مذکور، در روزهای شنبه (28 تیرماه) و یک شنبه (29 تیرماه) در ساعات 12- 10 و 14- 12، و جلسه پایانی آن روز روز دوشنبه (30 تیر ماه) ساعت 11- 8، با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت آیین نامه های بهداشتی برگزار می شود.(۲۸ تیر ۱۳۹۹ )

ورودی‌های دزفول مسدود می‌شود
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: ورودی‌های دزفول مسدود می‌شود

سرپرست فرمانداری دزفول ورودی‌های دزفول مسدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ سرپرست فرمانداری دزفول خبرداد: به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، از عصر چهارشنبه تا جمعه (۲۵ تا ۲۷ تیرماه) ورودی‌های دزفول مسدود می‌شود و تنها خودروهای با پلاک دزفول حق ورود به شهر را دارند و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.(۲۵ تیر ۱۳۹۹ )

خبر: ارتقای مشاغل خانگی با پرورش قارچ خوراکی

پرورش قارچ خوراکی می‌تواند از ضررها و خسارات غیر مترقبه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از خبرگزاری صداو سیما مرکز خراسان شمالی، امسال با توجه به سرمای بهاره، سود چندانی نصیب باغداران استان نشد. در این شرایط و البته در همه فصول سال، یکی از طرح های قابل اجرا و درآمدزا در محیط کنترل شده و خانگی، پرورش قارچ خوراکی است که می تواند بخشی از ضررها و خسارات حوادث غیرمترقبه را جبران کند.

تولید سالانه قارچ دکمه‌ای در استان با افزایش دو برابری، به ۹۷۵ تن رسیده است و معیشت بیش از ۱۰۰ نفر را در حوزه خانگی و صنعتی بخش های ارتقا بخشیده است. ۴۸ واحد خانگی و هفت کارگاه‌ صنعتی، در حوزه این چتری سفیدرنگ پروتئینی فعالند.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، در سه ماهه نخست امسال ۲۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

محمدعلی شریکیان درپایان گفت: شهرستان اسفراین با بیشترین میزان تولید، قطب تولید این نوع قارچ است.(۲۴ تیر ۱۳۹۹)

رتبه سوم تولید قارچ خوراکی برای استان اصفهان
سرخط خبرهای قارچ سال 1399

خبر: رتبه سوم تولید قارچ خوراکی برای استان اصفهان

مرادمندگفت: اصفهان رتبه سوم تولید قارچ خوراکی را بنام خود کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از خبرگزاری مهر؛ مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید قارچ خوراکی در این استان  گفت: از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ می‌توان به اشتغالزایی بالای واحدهای تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد تولید اشاره کرد.

او ادامه داد: میزان مصرف آب برای تولید هر تن قارچ ۱۷ مترمکعب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام رتبه سوم استان اصفهان در تولید قارچ خوراکی گفت: استفاده از پسماندهای کشاورزی در فرایند تولید و خواص دارویی و غذایی قارچ از مزایای توسعه کشت قارچ خوراکی در استان اصفهان است.

او در پایان گفت: سطح سالیانه کشت قارچ خوراکی در استان اصفهان ۶۸.۵ هکتار و در ۷۰ واحد تولیدی و با تولید ۱۳ هزار تن در سال است.( ۲۹ خرداد ۱۳۹۹)

خبر: پرورش قارچ صدفی در دنا

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از صداوسیما، بذر تولید قارچ صدفی در شهرستان دنا توزیع شد.

تولید و بسته بندی قارچ دکمه ای
تولید و بسته بندی قارچ دکمه ای

خبر: تولید و پرورش قارچ خوراکی با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان البرز

استان البرز با تمام توان برای تولید قارچ خوراکی و اشتغال زایی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هاگ اگرچه که قارچ در بسیاری از شهرهای کشور ازجمله مشهد، اصفهان و اردبیل کاشت می‌شود اما بیشترین استقبال برای تولید و پرورش قارچ برای شهرهای تهران، کرج، هشتگرد، نظرآباد، شهریار و قزوین است و حدود 65 درصد تولید قارچ کشور برای تهران و البرز است.

ویروس کرونا و شیوع آن سختی‌هایی در مراحل بسته‌بندی و فروش قارچ برای تولیدکنندگان و فعالان این حوزه ایجاد کرده ولی با تمام این سختی‌ها استان البرز با تمام توان برای تولید و اشتغال تلاش می‌کنند.(۷ خرداد ۱۳۹۹)

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا