اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می رسد

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – مشهد معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و لبنیات رو به رشد است از تولید گوشت سالانه یک‌میلیون تن در کشور خبر داد.

حسین دماوندی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر در قوچان افزود: سال گذشته ۸۹۰ هزار تن تولید گوشت در کشور وجود داشت که امسال این رقم به یک‌میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در زمینه اختصاص نهاده بر اساس دام در حال تولید استانی و شهرستانی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن جو، ۳۰۰ هزار تن ذرت، ۶۰ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۶۰ هزار تن سبوس برای دامداری روستایی و عشایری تدارک دیده‌شده است ، این حجم در کشور به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ بی‌سابقه بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: تولیدکنندگان باید باانگیزه و قدرت به تولید ادامه دهند و دولت همه تلاشش این است که بتواند ارز ترجیحی نیاز دامداران را به‌ویژه در حوزه نهاده‌ها تأمین کند.

دماوندی نژاد اضافه کرد: شمال شرق کشور بخصوص خطه خراسان در حوزه فعالیت‌های کشاورزی متوسل به انسان‌های کوشا و هوشمند بوده که آگاهانه سرمایه، دانش و زمین را در تلفیقی بسیار ارزشمند به محصولات استراتژیک تبدیل می‌کنند.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی در مقطعی بشدت با افزایش شیر مواجه بود گفت: نبود صنایع بالادست و عدم سرمایه‌گذاری منجر به این شد تولید از دست برود اما در آینده بخش عمده‌ای از شیر گوشت و محصولات لبنی از خراسان رضوی و شمالی به بازارهای هدف و نقاط مرکزی کشور حمل خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز در بخش قابل‌توجهی از استان تهران، قابلیت تولید وجود ندارد و سرنوشت صنعت گاو شیری با برنامه‌ریزی و توسعه به این منطقه منتقل می‌شود. با توجه به امکانات جدید فن‌آوری، منطق نزدیک به حاشیه جنوبی برای پرورش مرغ مناسب است درحالی‌که سابقاً چنین شرایطی وجود نداشت اما امروز در نقاطی که نهاده سهل‌الوصول است این زنجیره شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: خراسان رضوی دارای قابلیت‌های مناسبی در تولید امور دامی بوده و تولیدکنندگان در راستای تولید، سرمایه‌گذاری برای توسعه و ایجاد رفاه ویژه مردم، با مشارکت دولت فعالیت خود را ادامه می دهند.

در سفر یک‌روزه معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی به قوچان پروژه‌های کارخانه خوراک آبزیان بهین رشد در شهرک صنعتی ۲ قوچان بااعتبار ۴۸ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن در سال و اشتغال ۴۵ نفر و همچنین پروژه کارخانه پودر شیر خشک و پودر آب‌پنیر شرکت شهد گستر آساک بااعتبار ۶۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۲ هزار و ۴۰۰ تن در سال و پروژه کارگاه تولید قارچ بااعتبار ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ظرفیت تولید ۲۰۰ تن در سال توسط وی و همراهی مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا