جهاد کشاورزی

تولید ۲۵۰ تن قارچ خوراکی در خمین

۵۰ درصد از تولید قارچ این شهرستان مازاد بر مصرف است

تولید ۲۵۰ تن قارچ خوراکی در خمین، مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت: ۲۵۰ تن قارچ خوراکی در ۹ ماه امسال در کارگاه‌های تولیدی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ-«احمد عروجی» روز چهارشنبه طی بیانات خود عنوان کرد: ۵ واحد پرورش قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده که در هر یک از این واحدها پنج فرصت شغلی فراهم‌شده است.

این مسئول در رابطه با تولیدات خمین، این‌گونه عنوان کرد: ۵۰ درصد از تولید قارچ این شهرستان مازاد بر مصرف است که به شهرستان‌های اراک و گلپایگان ارسال می‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان

عروجی با اشاره به حمایت‌های در نظر گرفته‌شده برای تولیدکنندگان، گفت: برای توسعه مراکز تولید قارچ و راه‌اندازی واحدهای پرورش قارچ صنعتی، تسهیلات کارآفرینی و تولید خانگی از طریق بانک‌های عامل پرداخت و به پرورش‌دهندگان از طریق کارشناسان ترویج و مرکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین در ادامه سخنان خود در همین رابطه تصریح کرد: پارسال یک کارآفرین برای توسعه واحد پرورش قارچ در سطح شهرستان موفق به دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی شده است.

تولیدات سالانه قارچ در خمین

عروجی میزان تولید سالانه قارچ در این شهرستان را بالغ‌بر ۳۰۰ تن اعلام کرد و در همین رابطه ادامه داد: قارچ دکمه‌ای در آشپزخانه‌های خانگی و رستوران و فست فود ها بیشترین مصرف را دارد.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین در سخنان خود  پیرامون فواید این محصول خوراکی خاطرنشان کرد: قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می‌شود. گفتنی است، شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۵۲ درصد آن معادل ۱۴ هزار خانوار کشاورز هستند

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا