اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید ۳هزار تنی قارچ خوراکی در آذربایجان غربی

ارومیه اولین تولیدکننده قارچ آذربایجان غربی

تولید ۳هزار تنی قارچ خوراکی در آذربایجان غربی، جلیلی گفت: ارومیه با تولید بیش از ۱۰۰۰ تن قارچ رتبه اول را در تولید قارچ در استان دارد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از ایسنا،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از ۳۰۰۰ تن قارچ خوراکی در استان تولید می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه در ۳ماهه نخست سال جاری  ۵۰۰تن قارچ در استان تولید شده است، تصریح کرد: ارومیه با تولید بیش از ۱۰۰۰ تن قارچ رتبه اول را در تولید قارچ در استان دارد.

او با تاکید بر اینکه کسب وکارهای کوچک با هزینه کم و بهره اقتصادی بالا نقش موثری در رشد و توسعه استان و اشتغال زایی پایدار دارند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ واحد تولیدی قارچ با اشتغالزایی بین  ۳۲۰ تا ۴۰۰نفر در استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تولید ۳هزار تنی قارچ خوراکی خاطرنشان کرد: با وجود تولید ۳۰۰۰تن قارچ در استان متاسفانه سرانه مصرف سالیانه قارچ در استان به ازای هر نفر ۲۰۰ الی ۳۵۰ گرم است که باید افزایش یابد.

وی بااشاره به اینکه تولید قارچ یک کسب وکار کم هزینه با در آمد بالا است، یاد آور شد: صدور مجوز های تاسیس وبهره برداری واعطای تسهیلات بانکی در جهت حمایت ازاین بخش تولیدی ازجمله اقدامات سازمان برای رونق تولید و اشتغال کسب وکارهای کوچک پرباز ده در استان است.

 

تولید سالیانه 60تن قارچ در ارومیه

تولید سالیانه ۶۰تن قارچ در ارومیه، کارآفرین جوان ارومیه‌ای چندسالی است کار تولید قارچ در کارگاه کوچک روستایی را آغاز کرده و با غلبه بر مشکلات متعدد، حالا با تولید سالیانه ۶۰تن قارچ، طعم شیرین موفقیت را می‌چشد.

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا