اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

تولید ۳۰۰ تن قارچ خوراکی در بهشهر

به نظر می‌رسد مردم و مسئولان شهرستان بهشهر در صدد هستند در تولید قارچ خوراکی در کشور پیشتاز باشند. در بهمن ماه سال گذشته،  ۱۵ سالن پرورش قارچ دکمه ای با تولید سالانه حدود ۴۰ تن قارچ در این شهرستان مشغول به فعالیت بودند، در  حالیکه هم اکنون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر خبر از تولید ۳۰۰ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای میدهد.

به گزارش هاگ، این رشد فزاینده به دلیل تلاش مردم سختکوش و حمایت مسئولین از این صنعت سودآور می‌باشد. غلامرضا قنبری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر، توضیح داد که در حال حاضر سطح زیرکشت قارچ خوراکی دکمه‌ای این شهرستان به ۳ هزار مترمربع در فضای سالنی رسیده که در قالب مشاغل خانگی در آن فعالیت می‌شود.

وی افزود: ارزش قارچ دکمه‌ای، به دلیل دارا بودن ترکیباتی سرشار از پروتئین، املاح با ارزش، اسید‌های آمینه و ویتامین‌ها  و مقادیر زیادی پتاسیم، فسفر، آهن و مقدار کمتری کلسیم است. به همین دلیل از اهمیت ویژه ای در برای تغذیه مردم برخوردار است.

این مسئول بیان داشت: برای راه‌اندازی این شغل، مهم‌ترین عامل علاقه‌داشتن به انجام این کار است و همچنین احداث سالن با رعایت استاندارد‌های لازم و تجهیز سالن به وسایل مورد نیاز از جمله قفسه‌های فلزی، دستگاه رطوبت‌ساز، وسایل سرمایشی و گرمایشی، دماسنج، رطوبت‌سنج و دستگاه تهویه خروجی نیز از ضروریات تولید در سطح بالا می‌باشد.

وی با تاکید بر این که هر دوره پرورش قارچ، حدود دو ماه طول می‌کشد و تولید کننده، سه تا پنج چین، برداشت محصول دارد، به سودآوری آن اشاره کرد و اظهار داشت که مسئولان این شهرستان برای تبدیل شدن به قطب تولید قارچ تلاش میکنند.

اگر شما هم تمایل به پرورش قارچ دارید توصیه میکنیم ابتدا از تولید قارچ در منزل شروع کنید تا با مقدمات آن آشنا شوید و بعد وارد این صنعت پرسود گردید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا