اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید بیش از ۳ هزار تن قارچ در همدان

۹ واحد تولید قارچ و ۲ واحد تولید کمپوست در استان همدان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سخنان خود درباره تولید قارچ استان اظهار کرد : در این استان سالانه ۳ هزار و ۶۵۰ تن قارچ خوراکی تولید می شود.

ظرفیت های استان

آقای منصور رضوانی جلال در همین رابطه و با اشاره به ظرفیت های موجود گفت: در حال حاضر ۹ واحد تولید قارچ و ۲ واحد تولید کمپوست در استان همدان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در زمینه تولید قارچ و کمپوست صورت گرفته است، اضافه کرد: این واحدها سالانه ۲ هزار و ۲۵۰ تن قارچ و همچنین ۱۰ هزار تن کمپوست قارچ تولید می کنند.

آقای رضوانی جلال ضمن بیان اینکه  ۹۸ واحد شغل خانگی با ظرفیت تولید ۷۳۶ تن بر تولیدات قارچ اضافه شده است، افزود: در مجموع پارسال ۳ هزار ۵۶۰ تن قارچ در استان همدان تولید شد.

پیش بینی تولید امسال

وی در ادامه سخنان خود پیش بینی کرد امسال هم واحد های صنعتی و مشاغل خانگی ۳ هزار و ۶۵۰ تن قارچ تولید کنند. رضوانی جلال با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره تولید در محصولات کشاورزی هزینه تولید را کاهش خواهد داد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش جهاد کشاورزی این است که صنایع تبدیلی را در بخش کشاورزی گسترش دهد تا در چرخه تولید و پس از آن دچار مشکل نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع آبی استان از سرمایه گذاران بخش کشاورزی در زمینه تکمیل زنجیره تولید حمایت می شود.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا