اخبار عمومی و گزارش

تولید ۴۸ تن قارچ دکمه‌ای در جهاد کشاورزی

قارچ خوراکی تولید شده نیاز مردم شهرستان گلوگاه و شهرهای اطراف پوشش می‌دهد

به گزارش هاگ، ۴۸ تن قارچ دکمه‌ای در جهاد کشاورزی گلوگاه، به ارزش اقتصادی ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سالن‌های پرورش قارچ این شهرستان تولید شد. این مقدار قارچ در  ۸ سالن تولید قارچ دکمه‌ای به مساحت ۵۰۰ مترمربع که در این شهرستان فعال هستند، کشت شده است. 

مهدی باباجانی مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه تاکید کرد که این مقدار قارچ خوراکی تولید شده نیاز مردم شهرستان گلوگاه و شهرهای اطراف پوشش می‌دهد. اما در حال حاضر تولید این محصول برای اکثر تولیدکنندگان دیگر به صرفه نیست، زیرا قیمت کمپوست به شدت افزایش یافته است و این سبب می‌شود قیمت کشت قارچ نیز بسیار بالا برود. اما نیاز بازار محدود است و این باعث میشود که تولیدکننده نتواند قارچ را با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه کند. 

مهدی باباجانی مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه عدم رضایت و دلسردی تولیدکنندگان این محصول سالم و ارگانیک را نگران کننده دانست. اگر این روند ادامه پیدا کند، واحدهای تولیدی غیرفعال شده و در نتیجه تعداد شاغلان در این صنعت نیز کم می‌شود. برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و متوقف شدن تولید، باید فکری به حال این صنعت نمود.

او تاکید کرد که  خواص قارچ و فواید فراوان آن باید بیشتر ترویج شود تا متقاضیان این محصول آن را از سبد غذایی حذف نکنند و به عنوان بخش ثابت غذای ایرانی در سفره‌ها بماند. به این ترتیب میتوان امیدوار بود که با افزایش سرانه مصرف قارچ، تولید و پرورش آن پایدار بماند. قارچ دکمه‌ای در جهاد کشاورزی.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا