اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

تولید ۶۰ هزار تن کاه و کلش در اقلید

‌به گزارش خبرگزاری هاگ، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید گفت: سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن کاه و کلش به ارزش بیش از هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از مزارع گندم و جو شهرستان تولید ی‌شود.

خدامراد طرفدار با اشاره به این سرمایه با ارزش بعد از برداشت، افزود: کشاورزان با برداشت کاه و کلش تولیدی بخشی از نیاز علوفه‌ای دامداری‌های شهرستان و نیز صنایع مرتبط با کشاورزی از جمله تولید قارچ، کمپوست، صنایع تولید کاغذ را تامین می‌کند.
وی گفت: افزایش قیمت علوفه، تک کشتی بودن شهرستان با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی، افزایش آگاهی کشاورزان به نقش ماده آلی و بقایا در خاک کشاورزان را راغب به بسته بندی کاه و کلش تولید کرده که با دستگاه‌های بیلر موجود در شهرستان جمع آوری و بسته بندی شده و مابقی بقایا که به عنوان کاه و کلش مورد استفاده قرار نگرفته، علاوه بر چرای دام به عنوان ماده آلی به خاک برگردانده می‌شود.
طرفدار با بیان اهمیت خاک و لزوم حفاظت از آن گفت: بر اساس قانون حفاظت از خاک سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول، به هر دلیلی ممنوع بوده و متخلفین مشمول مجازات می‌شوند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید به دامداران توصیه کرد در زمان برداشت، علاوه بر کاه و کلش، نسبت به تامین علوفه مورد نیاز خود با قیمت مناسب اقدام کنند تا با مشکل کمبود علوفه و تامین آن با قیمت بالاتر مواجه نشوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا