اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

تولید 1000 تن قارچ خوراکی در جویبار

محمد مهدی عباس‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار، ضمن اعلام خبر تولید 1000 تن قارچ خوراکی در جویبار، از تامین بخشی از نیاز مردم جویبار، استان مازندران و استان های همجوار به قارچ خوراکی خبر داد.

وی با تاکید بر زودبازده بودن و برخورداری از ریسک سرمایه‌گذاری اندک صنعت پرورش قارچ ، بیان داشت که: «امروزه حتی افراد علاقه‌مند، در واحدهای کوچک و خانگی اقدام به کشت و پرورش قارچ، این گیاه سرشار از پروتئین و املاح معدنی می‌کنند و همین مسأله باعث رشد تولید این محصول و افزایش آن در سبد غذایی مردم شد.»

وی گفت که جویبار موفق به کسب جایگاه دوم در شهرستان شده و بخش بزرگی از نیازهای مردم این شهر را به قارچ خوراکی تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به تولید قارچ 1000 تنی در این شهرستان، افزود:« 13 واحد سنتی و 1 واحد صنعتی در زمینه کشت و تولید این محصول در این شهرستان فعالیت دارند.»

عباس زاده با اشاره به اشتغال 158 نفر در زمینه پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: به ازای تولید هر پنج تن قارچ، برای یک نفر در ماه اشتغال‌زایی می شود.

وی  از این که در دو سال اخیر بر خلاف سالهای گذشته برای پرورش‌دهندگان خانگی مجوز  صادر نشده و تسهیلاتی ارائه نگردیده، اعلام کرد قبلا واحدهای صنعتی فعال از محل سامانه سیتا و سایر تسهیلات برخوردار بودند، که متاسفانه اکنون وجود ندارد.

عدم وجود کارخانه کمپوست قارچ در استان مازندران، و قیمت بالای تولید و حمل و نقل کمپوست، از مشکلات و چالش‌های توسعه کشت و پرورش قارچ در جویبار است که احداث واحدهای کمپوست در این منطقه می‌تواند بخشی مهمی از مشکلات مزرعه داران و سالن داران را حذف کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه نوسانات بازاری و نابسامانی آن باعث ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده، اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های صورت گرفته در زمینه صادرات، اندکی از این مشکلات رفع گردد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا