جهاد کشاورزی

تولید 13 هزار تن قارچ در اصفهان

در دهه فجر از ۱۷۳ طرح کشاورزی در این استان با صرف یک‌هزار و ۸۱ میلیارد تومان رونمایی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، از تولید سالیانه ۱۳ هزار تُن قارچ خوراکی در این خطه، و کسب رتبه سوم در کشور خبر داد. وی افزود در بخش ماهیان زینتی تولید ۶۷ میلیون و پانصد هزار قطعه در سال(رُتبه نُخست)، محصولات گلخانه‌ای با تولید سالیانه ۳۰۲ هزار تُن (رُتبه سوم)، پیاز با تولید سالیانه ۳۹۰ هزار تُن (رُتبه دوم) و سیب زمینی با تولید سالانه ۵۲۸ هزار تُن (رُتبه سوم) و سیب درختی با تولید سالیانه ۲۷۷ هزار تُن (رُتبه چهارم کشور) به این خطه اختصاص دارد.

به گزارش هاگ، در دهه فجر از ۱۷۳ طرح کشاورزی در این استان با صرف یک‌هزار و ۸۱ میلیارد تومان رونمایی شد. مهرداد مرادمند، روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن اجتماعات این نهاد بیان کرد که این طرح‌ها در زمینه تولیدات گیاهی، آب و خاک و فنی مهندسی، دام و طیور و آبزیان، منابع طبیعی، تعاون روستایی، تحقیقات کشاورزی، دامپزشکی، صنایع کشاورزی و امور عشایر است.

وی تاکید کرد: ۸۴ درصد از جمع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها معادل ۹۰۸ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی، ۷۳.۷ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و ۹۸.۹ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی (بلاعوض) تامین می‌شود که بیشتر در زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار و مرمت و بازسازی قنوات هزینه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: شهرستان تیران و کَرون با ۶۲ طرح دارای بیشترین تعداد و گلپایگان با ۲۷۵ میلیارد تومان واجد بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات گیاهی با ۸۸ طرح، آب و خاک و امور فنی مهندسی با ۳۵ طرح، امور عشایر با ۲۰ طرح و تولیدات دام، طیور و آبزیان با ۱۴ طرح، بیشترین آمار طرح‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

مُرادمند بیان کرد: چهار هزار و ۱۶۱ خانوار در زُمره بهره‌برداران این طرح‌ها هستند که با افتتاح آنها برای ۶۴۹ نفر اشتغال پایدار و برای ۳۰۴ نفر نیز تثبیت اشتغال ایجاد شد.

به گفته وی، تولیدات گیاهی با ۸۸ طرح بیشترین تعداد طرح های جهاد کشاورزی استان را به خود اختصاص داده که بیشتر آنها در زمینه تغییر الگوی کشت و بهره‌برداری بهینه از آب و شامل احداث گُلخانه‌هاست.

بازدید فرماندار اصفهان از تولیدی قارچ داستانپور

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با حضور در بخش مرکزی اصفهان، از روستاهای زغمار، شیدان، رحیم آباد، هرمزآباد و پروژه های در دست ساخت این روستاها بالاخص جاده زغمار به شیدان بازدید کرد.

فرماندار اصفهان همچنین در بازدید از تولیدی قارچ داستانپور عنوان کرد: توجه به تولید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و زمینه ساز اشتغال است.

احمدی افزود: مسئله تولید و اشتغال باید با استفاده از ظرفیت خوب مردمی مرتفع گردد، چراکه این امر مهم صرفا تنها توسط دستگاه های دولتی محقق نخواهد شد.

وی تأکید کرد: باید این نیازها و ظرفیت های خوب شهرستان را به طور تخصصی و منطقه ای شناسایی و بررسی کنیم و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

اخبار جهاد کشاورزی را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا