اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید 1400 تن قارچ در استان گلستان

154مزرعه پرورش قارچ در 14 شهرستان استان فعالیت می کنند

تولید 1400 تن قارچ در استان گلستان، فرهانی سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از تولید بیش از 1400 تن قارچ خوراکی خبر داد و گفت این مقدار قارچ که از نوع دکمه ای و قارچ صدفی بودند در سال 1401 از 154 واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی در 14 شهرستان استان، به بازار های استان روانه شده است.

فرهانی سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در کارگاه‌های پرورش و تولید قارچ خوراکی بسته به نوع کشت و میزان تجهیزات، 4 الی 5 دوره در سال مقارچ کشت می شود. همچنین در هر دوره 3 الی 4 چین (فلش)، محصول قارچ برداشت می‌شود و میانگین برداشت برای هر طبقه از هر چین 4 الی 5 کیلوگرم در متر مربع است.

اهمیت توسعه قارچ‌های خوراکی را می‌توان در اهمیت و ارزش غذایی و دارویی آنها ، هزینه کم تولید و از طرف دیگر تامین منبع پروتئین مورد نیاز جامعه با قیمت پایین تر از گوشت و مرغ دانست. پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با ارزش خوراکی و دارویی قارچ ها را در هاگ مطالعه کنید.

به لحاظ آب و هوای مناسب استان گلستان تولید مواد اولیه مانند کاه و کلش و اسپان برای پرورش قارچ‌های خوراکی و دارویی به راحتی امکان پذیر است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا