جهاد کشاورزی

شکوفایی رونق تولید توسط بانوی کار آفرین روستایی

تولید 187 هزار تن قارچ خوراکی در سال جاری

کارشناس ترویج و صندوق خرد زنان روستایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: شکوفایی رونق تولید توسط بانوی کار آفرین روستایی نمونه این شهرستان با تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ دکمه ای نمونه عینی رسیدن زنان روستایی این شهرستان به مرز خود باوری است.

فوزیه دشتی در این خصوص اظهار کرد: پرورش قارچ دکمه ای توسط بانوی کار آفرین سیده نسرین سادات در روستای بابامیدان این شهرستان دو سال است بر روی مدار تولید قرار گرفته است.

وی تلاش این بانوی کار آفرین روستایی خوش ذوق را به همراه سیده کلثوم سادات “مدیر کنترل کیفی” این مجموعه تولیدی به مساحت ۸۰ متر مربع را قابل ستایش دانست و بیان کرد: در هر دوره پرورش این محصول بازار پسند قریب به ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ دکمه ای تولید و روانه بازار مصرف می شود که در صورت ارایه تسهیلات بیشتر و گسترش آن می تواند روح رونق تولید و اشتغال زایی را در سطح شهرستان به معنی واقعی تعریف نماید.

دشتی ظرفیت های شهرستان رستم را با توجه به آب و هوای مطلوب برای کشت های گلخانه ای کوچک مقیاس در انواع تولید محصولات سالم بسیار بالا توصیف نمود و تصریح کرد: با تشویق، ترغیب و آموزش های لازم مشاغل خانگی برای زنان روستایی می توان ضمن ایجاد شغل و کمک به اقتصاد جامعه و خانوارهای روستایی، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری نمود.

منبع: مهرنما فارس

تولید 187 هزار تن قارچ خوراکی در سال جاری

تولید 187 هزار تن قارچ خوراکی در سال جاری

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی، پیش بینی کرد: تولید قارچ خوراکی در سال جاری با افزایش 11هزار و 996 تنی نسبت به سال گذشته به 187هزار و 473 برسد.

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به افزایش تولیدکنندگان قارچ در کشور، گفت: حدود 100 بهره بردار جدید به بهره برداران سال 99 اضافه شده و در حال حاضر تعداد بهره برداران قارچ در کشور به 2600 بهره بردار رسیده است.

تقوی با اشاره به اینکه تولید قارچ خوراکی در کشور در سال 99، 175هزار و 477 تن بوده است، تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه در سال جاری پیش بینی می‌شود 11هزار و 996 تن به تولید قارچ کشور اضافه و تولید این محصول به 187هزار و 473 برسد.

مقام مسول جهاد کشاورزی گفت: با توجه به گزارش‌های واصله از استان‌های مختلف در 9 ماه اخیر معادل 5000 تن افزایش تولید قارچ برآورد شده است.

منبع: ایانا(۸ دی ۱۴۰۰)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا