جهاد کشاورزی

بازدید مدیر جهاد کشاورزی از واحد پرورش قارچ وردشت سمیرم

این واحد تولیدی ظرفیت تولید 860 تن قارچ خوراکی را در سال دارد

مصطفی طائی رییس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم از توابع استان اصفهان با بیان اینکه واحد پرورش و تولید قارچ بخش وردشت سمیرم بزرگترین واحد تولید قارچ در این شهرستان است گفت: به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و دیگر مولفه‌های لازم برای تولید قارچ، این واحد تولیدی ظرفیت تولید 860 تن قارچ خوراکی را در سال دارد.

وی اضافه کرد: قارچ تولید شده در این واحد از نوع قارچ دکمه ایی است که بیشترین مصرف را در بین قارچ های خوراکی دارد و به بازار‌های استان اصفهان و استان‌های جنوبی ارسال می‌شود. همچنین این واحد تولیدی زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 50 نفر را فراهم آورده است.

تولید قارچ خوراکی در وردشت سمیرم و اشتغال زایی برای 50 نفر

رییس جهاد کشاورزی سمیرم افزود: جهاد کشاورزی با افرادی که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولید قارچ را دارند همکاری می‌کند و در حال حاضر دو واحد پرورش و تولید قارچ دکمه ایی در سمیرم فعال هستند.

عبدالمجید مهاجرانی مدیر واحد تولید قارچ بخش وردشت سمیر گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی دارای 22 سالن با ظرفیت تولید هر سالن 25 تن در سال است که در صورت حمایت مسئولان برای تجهیز و توسعه این واحد تولیدی، ظرفیت تولید قارچ سالانه به بالای 1000 تن می‌رسد.

واحد پرورش قارچ بخش وردشت سمیرم در فاصله 35 کیلومتری شمال سمیرم در مسیر جاده سمیرم به اصفهان واقع شده است.

 

 

منبع: صدا و سیما


بروزرسانی:

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و هیئت همراه وی در تاریخ 19 اردیبهشت از این واحد پرورش قارچ دکمه ای واقع در شهرستان سمیرم که بزرگترین واحد پرورش قارچ در جنوب استان است بازدید به عمل آوردند. طی این بازدید دست اندرکاران این واحد تولیدی مشکلات خود را با مسولین در میان گذاشتند و از برنامه های خود برای گسترش این واحد و رساندن ظرفیت تولید آن به 1000 تن قارچ خوراکی در سال خبر دادند و از مسولین خواستند تا با فراهم نمودن شرایط مساعد و تسهیلات، همکاری های لازم را با آنها جهت رسیدن به این هدف انجام دهند.

 

 

منبع: روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان

تمامی اخبار جهاد کشاورزی درباره قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا