جهاد کشاورزی

تولید 650 تن قارچ خوراکی در قائم شهر

مساحت سالن های پرورش قارچ این شهرستان بیش از 8 هزار متر مربع است

تولید قارچ قائم شهر، به گزارش هاگ علی درویش نیا، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر،(از توابع استان مازندران) از تولید 650 تن قارچ خوراکی در شهرستان قائم‌ شهر از 82 واحد تولیدی خبر داد. این میزان قارچ به ارزش 420 میلیارد ریال در مزارع تولید قارچ شهرستان قائم‌ شهر تولید شده، که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

با توجه به گرانی روز افزون گوشت قرمز و همچنین مرغ و افزایش گرايش عموم جامعه به قارچ و منابع جایگزین برای تامین پروتئین لازم بدن، سرانه مصرف اين محصول و تقاضای بازار برای قارچ خوراکی در حال افزايش بوده، و ظاهرا صاحبان مزارع با فروش و عرضه آن با مشكلی مواجه نیستند.

درویش نیا ضمن تاکید بر بازدهی و سودآوری صنعت پرورش قارچ در زمان کوتاه، افزود که در حال حاضر مساحت سالن های پرورش قارچ این شهرستان بیش از 8 هزار متر مربع است که سالانه 420 میلیارد ریال قارچ خوراکی تولید می کنند. تولید قارچ قائم شهر.

وی خاطر نشان کرد که هرچند بهترين موقع براي پرورش قارچ در خانه بين ماه های مهر تا آذر است، ولی چنانچه امکانات تهويه هوا و متعادل نمودن درجه حرارت محيط محل پرورش وجود داشته باشد می توان قارچ را در ماه های ديگر سال نیز پرورش داد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر در پایان تاکید کرد که در نهايت توليد قارچ حركتی است اقتصادی كه با قرار گرفتن در سبد خانوار به تغيير و اصلاح الگوي تغذيه در سطح جامعه كمک بزرگی می نمايد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا