جهاد کشاورزی

تولید ۷ تن قارچ خوراکی در گلوگاه

۱۵ واحد تولید قارچ خوراکی در شهرستان جویبار فعالیت می‌کنند

تولید ۷ تن قارچ خوراکی در گلوگاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه درباره تولیدات این استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷ تن قارچ خوراکی در ۸ واحد تولید خانگی این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از صداوسیمای مرکز مازندران، “غلامرضا قنبری” در توضیحات بیشتر این خبر، اضافه کرد: ۱۵ واحد تولید قارچ خوراکی در شهرستان جویبار فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه درباره اقدامات انجام‌شده در جهت افزایش آگاهی و تشویق مردم، گفت: برای افزایش آگاهی و توانمندی پروش دهندگان و علاقه‌مندان به این صنعت یک دوره آموزشی و مهارتی ۵ روزه و نیز ۴ دوره کلاس آموزشی ۱ روزه با حضور ۱۰۸ علاقه‌مند پرورش قارچ در این شهرستان برگزار شد.

قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه در ادامه، بیان کرد: قارچ‌های خوراکی، به‌ویژه قارچ تازه دارای مقادیر فراوان پروتئین موردنیاز بدن بوده که میزان پروتئین آن ۲ برابر سبزیجات و سایر حبوبات است.

غلامرضا قنبری با اشاره به اشتغال ۸ بهره‌بردار گلوگاهی برای تولید این محصول افزود: متوسط عملکرد قارچ ۲۰ تا ۲۵ درصد در هر تن کمپوست و میزان مصرف آب برای تولید آن بسیار پایین است.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که میزان پروتئین موجود در قارچ‌های خوراکی به‌ویژه قارچ تازه، دو برابر پروتئین بعضی سبزیجات و حبوبات است گفت: تولید و پرورش این محصول در محیط بدون نور، در طول سال و در اقلیم‌های متفاوت انجام می‌شود.

اخبار جهادکشاورزی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا