تکنولوژی در صنعت قارچ

تونل‌های پیش‌ ساخته پرورش قارچ

تونل‌هایی پرورش قارچ طراحی شده‌ ساختار نسبتا سبکی از لوله‌های فولادی گالوانیزه دارند

برای پرورش قارچ، نیاز به سالن‌هایی است که ایزوله باشند و بتوان دمای داخل آنها را تنظیم نمود. ساخت این سالن‌ها عموما بسیار هزینه‌بر است و احتمالا یافتن سالن‌هایی که برای این کار مناسب باشند ساده نیست. یک راه مناسب، به جای ساخت سالن، استفاده از تونل‌های پیش‌ ساخته پرورش قارچ است که هم به صرفه هستند و هم به سرعت و ساده قابل نصب و استفاده می‌باشند.

امروزه تونل‌هایی برای پرورش قارچ طراحی شده‌اند که ساختار نسبتا سبکی از لوله‌های فولادی گالوانیزه دارند و در قسمت‌های بالایی سازه، قابل مهاربندی و قوس هستند که این نوع طراحی تاثیر مثبتی بر گردش هوا در داخل اتاق‌های رشد قارچ دارد. این نوع پوشش‌ها، برای پرورش همه قارچ‌ها اعم از قارچ صدفی و اگزوتیک سازگار هستند.

تونل را از اتصال لوله‌های گرد به هم که با استفاده از گیره‌های فولادی گالوانیزه و پیچ‌های ضد زنگ می‌سازند.روی تونل‌ها با دو نوع روکش داخلی و خارجی پوشانده می‌شود که توسط لایه‌ای از پشم شیشه از هم جدا می‌شوند. پوشش داخلی از جنس تنکاته نیکولون سفید رنگ است که موادی به آن اعمال شده تا به راحتی تمیز شود. پوشش خارجی از همین جنس و خاکستری است که موادی در پوشش تزریق شده تا فیلترکننده اشعه UV خورشید باشد.

پشم شیشه با بافت مخصوص خود باعث افزایش مقاومت پوشش تونل می‌شود و در ضمن عایق گرمایی بسیار خوبی نیز به شمار می‌رود. ضخامت کل لایه پشم شیشه، بستگی به شرایط آب و هوایی محل نصب تونل دارد. معمولاً استفاده از  سه لایه پشم شیشه 60 میلی‌متری رایج است. پوشش‌ها در پایین به ساختار پایه‌های جانبی و دیواره‌های شیروانی در تونل با لوله‌های باریک PVC  متصل می‌شوند. تونل‌های پیش‌ ساخته پرورش قارچ اقتصادی هستند.

بسته به طول انتخابی تونل، منطقه پرورش قارچ مطابق انتظار یا نیاز مشتری تنظیم می‌گردد و ارتفاع تونل برای  4 الی 6 سطح قفسه‌بندی قابل تنظیم است. با استفاده از سیم‌های نایلونی و سیم کشنده‌های فلزی، به راحتی می‌توان اجزای مختلف تونل را به هم نصب کرد.

پوشش کناری و شیروانی از ساندویچ پانل‌های مختلف تشکیل شده و گوشه‌های آنها با استفاده از محافظ گوشه های آلومینیومی محکم می شوند. به این ترتیب میتوان آنها را در هر قطعه زمین مناسبی به سرعت سوار کرد و به راحتی محیط مناسبی برای پرورش قارچ ها آماده نمود.

تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا