پیش غذا و دسر با قارچ

توپک مرغ و قارچ سوخاری پیش غذای خوشمزه

این توپک سوخاری را می توان با سس های مختلف از جمله کچاپ و سس سفید و در کنار غذاهای دیگر سرو کرد

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار به سراغ یک پیش غذای جذاب و لذیذ یعنی توپک مرغ و قارچ سوخاری رفته ایم. این پیش غذای خوشمزه با شکل جذاب و بانمک خود اشتهای افراد را برای غذا خوردن افزایش می دهد و همچنین می تواند برای کودکان غذایی جذاب ومقوی باشد. این توپک سوخاری را می توان با سس های مختلف از جمله کچاپ و سس سفید و در کنار غذاهای دیگر سرو کرد. در ادامه با طرز تهیه توپک مرغ و قارچ سوخاری با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم:

  1. پیاز رنده شده و آب‌گرفته2 قاشق غذاخوری
  2. زردچوبه:1 قاشق غذاخوری
  3. تخم‌ مرغ: 1 عدد
  4. آرد سوخاری: 2/3 لیوان
  5. پیاز سرخ‌ شده: 2 قاشق غذاخوری
  6. جعفری ریز شده2 قاشق غذاخوری
  7. زعفران حل کرده: 1 قاشق غذاخوری
  8. نمک‌ و فلفل: به میزان لازم
  9. ادویه کاری یا ادویه مرغ و ماهی: 1 قاشق غذاخوری
  10. قارچ دکمه‌ای: به میزان لازم
  11. آرد سوخاری و تخم‌ مرغ برای پوشش دادن توپک‌ ها: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا مرغ چرخ‌ کرده، ادویه‌ها، تخم‌ مرغ، آرد سوخاری، پیاز و فلفل دلمه‌ای ریز شده و پیاز سرخ‌شده را به همراه نمک و فلفل کافی باهم مخلوط کرده و چنگ می‌زنیم تا خمیر یکدست و مطلوب حاصل شود.

قارچ‌های دکمه‌ای را جداگانه باکمی روغن‌زیتون تفت می‌دهیم تا آب آنها کشیده شده و کاملاً سرخ شود. به‌اندازه یک گردو باپوست از مواد برمی‌داریم داخل دست میان آن را گود می‌کنیم و یک عدد قارچ دکمه‌ای داخل آن می‌گذاریم. مواد حاصل را کاملاً به شکل توپک گرد کرده داخل تخم‌ مرغ زده‌ شده و آرد سوخاری می‌غلتانیم و داخل روغن داغ شناور و سرخ می‌کنیم.

حرارت روغن نباید خیلی کم و نباید خیلی زیاد باشد چون درصورتی‌ که خیلی کم باشد آرد سوخاری روی توپک نرم شده و می‌ریزد و اگر حرارت خیلی زیاد باشد رویه آن به‌سرعت طلایی شده و داخل مواد نمی‌پزد.

پس از پخت توپک‌ ها را روی دستمال می‌گذاریم تا روغن‌های اضافی آن گرفته شود سپس روی آنها را با پنیر خامه ای و کلم بروکسل مانند تصویر تزئین می‌کنیم. این توپک‌ها می‌توانند به شکل سرد نیز سرو شوند و چند ساعت باکیفیت خیلی عالی روی میز مهمانی شما خواهند ماند.

نوش جان


امیدواریم که از طبخ و میل کردن این پیش غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. اگر مایل هستید طرز تهیه مدلهای مختلف قارچ سوخاری را یاد بگیرید به مقاله  همه مدل انواع قارچ سوخاری  مراجعه نمایید و خانواده را با هنرنمایی خود غافلگیر کنید. برای خرید قارچ مورد نیاز خود نیز میتوانید به هاگ مارکت مراجعه فرمایید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا