خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

چاقی بیماری می باشد که خوردن قارچ میتواند بر روی آن موثر باشد

بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما باشد.

بقراط یک بار گفت: “بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما باشد.” این معرفت به سال ۴۳۱ قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اما بااین‌وجود شاید در تمام زمان‌ها حتی در زندگی مدرن ما کاربرد داشته باشد.

چاقی همه‌ گیر

گزارشی از بنیاد رابرت وود جانسون نشان می‌دهد که چطور بیماری همه‌گیر چاقی از کنترل خارج‌شده و مشکلات بهداشتی مرتبط با چاقی بی‌شمار و پرهزینه است. مطمئناً هنگامی‌که جامعه غذا را به‌عنوان یک تفریح سهل‌الوصول و یا راه‌حل سریع برای گرسنگی ببیند، مشکلات جدی سلامتی بروز پیدا خواهد کرد.

پزشکی مدرن موفق شده است تا پاسخی برای اثرات تغذیه ضعیف و سبک زندگی پیدا کند. درحالی‌که، حکمت منتسب به بقراط نشان می‌دهد که مراقبت و آموزش پیشگیری تأثیر بسیار بیشتری بر سلامت و نشاط درازمدت جامعه خواهد داشت. به‌عنوان یک فرهنگ، ما دچار زیاده‌روی و کمبود تغذیه شده‌ایم.

سیستم ایمنی بدن

یک رژیم غذایی طولانی‌مدت که ازلحاظ مواد مغذی فقیر باشد، توانایی بدن در خود درمانگری را از بین می‌برد. ما دنیا را از طریق غذایی که می‌خوریم تجربه می‌کنیم و به‌سادگی، زندگی موجود در غذا از طریق دستگاه گوارش به زندگی ما تبدیل می‌شود. دستگاه گوارش نیز با سیستم ایمنی بدن ما ارتباط نزدیکی دارد. بیش از ۷۰٪ فعالیت ایمنی از طریق دستگاه گوارش صورت می‌گیرد. بدین ترتیب، سلامت گوارشی ارتباط مستقیمی با سلامت و رفاه عمومی ما دارد.

با قارچ‌ها در تماس باشید! قارچ منبع باورنکردنی پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان ها است. مقدار کالری در هر حجم از قارچ‌ها اندک است. به‌عبارت‌دیگر، قارچ منبع پروتئین کم‌کالری و بدون چربی و کلسترول است. میزان آنتی‌اکسیدان موجود در قارچ نیز در مقایسه با سایر سبزیجات بسیار زیاد است. آنتی‌اکسیدان ها برای بدن بسیار ارزشمند هستند زیرا از آسیب سلول و سرطان جلوگیری و از پیری پیشگیری می‌کنند. خبر خوب در اینجا متوقف نمی‌شود، قارچ‌ها بیشتر مواد مغذی خود را هنگام پخت‌وپز نگه می‌دارند. بگذارید تا مواد خوب، جذب بدن شوند!

نجات دهنده جوامع امروز

قارچ دقیقاً نوع غذایی است که ما به‌عنوان یک جامعه به آن احتیاج داریم تا موج سوءمصرف و عدم تغذیه را معکوس کنیم. بگذارید غذاهایی که می‌خوریم داروی ما باشد و غذا را به خاطر آنچه که در آن است بخواهیم نه به خاطر رفع سریع گرسنگی!

خواص قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا